onsdag 7 januari 2009

Gävles Djungler // Jonnie

Var in i Gävle och skulle leta mig till Martins föräldrar på Brynäs idag för att hämta en utlånad film. Det tog ca 20 minuters snurrande och troligen ett 10-tal samtal till "Leif" innan vi var på plats. Jisses vad onödligt krångligt upplagd den stan är.

I övrigt är jag i fullgång med att mixa puréer av allt gott jag saknat under min pulver- och sopdiet. Det går att göra en massa gott med relativt enkla medel. En liten bit kyckling, en skvätt pasta och en matsked eller tre med salsa och man får en intressant röra. Även varianter med ägg, matlagningsgrädde, kaviar och purjolök är en höjdare men funkar bäst tillsammans med en smörgås, och dem är min mage lite fundersam på än. Det går om jag äter väldigt långsamt, annars blir det raveparty och man blir lätt illamående. Hastigheten på ätandet är helt klart mitt största problem. Matmängd, tider och vad jag ska äta funkar, men min fula ovana att kasta i sig maten ställer till det och tänker jag mig inte för så äter jag ofta alldeles för fort.
Hur man sen ska klara av att hålla ner tempot på ätandet i under vanliga vardagar med jobb och familjeliv, är för mig en gåta som vi får avvakta och se om vi kan hitta svar på.

Är betydligt piggare i kroppen nu och orkar med mer, även om mat och sovklockan verkar ringa jämnt och alltid när man har annat att göra. Dock sover jag ytterst dåligt just nu och får kämpa för att ens klara av att ligga kvar i sängen mellan 24-07. Det gör att huvudet är trött även om kroppen börjar piggna till. Att vara trött hela dagarna sätter sig på humöret, och då blir det bara otrevligt. Försöker hålla upp fasaderna med leenden åt nära och kära men det skiner nog igenom rätt ofta fast man inte vill.

Inga kommentarer: