torsdag 8 januari 2009

Helvetisk morgon // Jonnie

Vaknade ca 4.30 av att jag hade svårt att andas, smärta i bröstet och frossa trots att jag ligger under täcke. Visar sig att muskler i min rygg strejkar och sätter tryck över lungorna på mig. Har bara haft denna smärta en gång tidigare och det var efter att ha sovit i mors vattensäng när vi lånade hennes hus för något år sedan. Krävdes två personer som fick samarbeta för att räta ut ryggen igen då... Kliver upp och sätter mig framför tvn, fullt påklädd och under täcke, och huttrar i två timmar medan jag går igenom det suveräna tv-utbud som finns kl 05 på morgonen. När Tuva väl vaknar försöker jag ta henne då det var min tur att ta henne till dagis idag, men efter att nästan tappat henne när jag skulle lyfta upp henne till blöjbordet för ett blöjbyte, fick jag ge upp och gå och väcka Jenny iallafall.

Hon vaknar och upptäcker att hon har missade samtal från sina föräldrar, och befarar det värsta. Snart bekräftas det att de har fått ett dödsfall i familjen under natten.

Ännu mer skuldkänslor sköljer över mig när jag nu tvingas be henne ta Tuva till Dagis i kylan, och speciellt efter en sån start på dagen.


Fyra timmar senare och frossan har äntligen börjat släppa. Ryggen känns fortfarande som om jag blivit påkörd och varje andetag och hjärtslag känns obehagligt. Vill verkligen inte bli sjuk just nu. Har dåligt samvete ändå för att Jenny för göra så mycket, fast hon behöver plugga och hantera sorg.

4 kommentarer:

Mia sa...

Usch, ingen rolig morgon för er idag!

Spider-Man sa...

Fy fan va jobbigt....Finns de nått du kan göra åt ryggen el?

Beklagar sorgen....

Daarkh sa...

Knapprar rester av mina smärtstillande för ryggen nu, och försöker sträcka ut den och mjuka upp den om vart annat. Är det inte bättre imorgon, så får jag kolla med läkaren om det är ok att besöka en kiropraktiker.

Martin Lundström sa...

åh, fy fan... Hälsa och krama din fru från mig!