fredag 9 januari 2009

Jag vill INTE! /Mattias

Jag har ingen lust att gå ner i vikt. Eller jag har lust att gå ner, men jag har ingen ork att dieta. Ska det vara så jäkla svårt att bara få vara lite otymplig och få lite tung andhämtning när man går uppför en trapp? Kan man få dö vid 50 av hjärtinfarkt om man vill det?

Fast det vill man ju inte. Inte jag i alla fall. Men jag pallar inte just nu. JAg vet att jag hela tiden letar orsaker att slippa, men så länge man lägger ner mer tid på att slippa gå ner i vikt än man lägger vikt vid att planera sin mat kanske det inte är läge att göra några stora  åthävor.

Men man måste ju inte äta godis jämt, man kan ju hoppa nån läsk då och då. Helt enkelt bara försöka sköta sig hyfsat. Inte vara så jäkla hård mot sig själv, men ändå tänka efter och inte svulla. Ska det vara så jäkla svårt och förbjudet?

Men ett alternativ man trodde man hade var att äta snö så man fick mask, och om man har en mask som käkar upp ens innanmäte kan det väl inte vara så svårt att gå ner i vikt. Men nähä, inte ens det var sant! Man får inte mask av att äta snö. Däremot får man i sig ohälsosamt mycket tungmetaller, och det är ju aldrig bra.

Man blir ju en aning nedslagen efter att ha festat i sig ett äpple frafmör datorn och känt sig nyttig. Då plötsligt ser man att fruktos också gör en fet. Man får faan aldrig vara riktigt nöjd. FAst läser man det finstilt så var det ju inte så mkt nytt i den där nyheten heller. Läsk var visst skurken, ja juice och marmelad också. Som tur var äter jag itne marmelad!

Men jag ska försöka träna. Det är ju faktiskt skönt. Var med Petter och Börje på jobbet och försökte mig på att i trasiga långkalsonger och snubbig t-shirt göra marklyft. 60 kilo på stången.

- Det är uppvärmning, sa Petter.

- HA! tänkte jag och försökte mig på det hela på ett särdeles misslyckat vis. Petter tittade begymrat på mig, nästan lite oroligt.

- Jag svarade att jag skadade mig inte, lät jag föga övertygande haspla ur mig.

- Nej, men det är bara en tidsfråga. Ta en sån där tio kilosvikt i stället.


Så var det med det. Men jag ska nog hänga på ett par gånger i veckan om jag fortfarande får. Annars verkar ju Pablo Robertos nya träningsform utmärkt. Frågan är jur lätt det går att träna par när viktskillnaden är sisådär 50-60 kilo, vilket i sig är mer än den ena parten väger?

Annars överväger jag att börja med prinsessmetoden, man får äta en prinsessa om dagen och gå ner ett kilo i vecka. Fantastiskt. Republikanism och diet i ett!

Men seriöst kanske man skulle byta ut sin kropp. Det tar visst åtta veckor om man får tro Aftonbladet.

Cee ya!

Mattias


DN
Technorati Taggar: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta läsa alla dessa "viktiga fakta" om hur man går ner i vikt.
Du blir bara förvirrad...

Sluta även att äta skit - såsom godis, glass, läsk och mat med transfetter och enkelmättat fett.

Gör av med mer kalorier än du stoppar i dig och träna med sådant du tycker är kul!

Det här är min metod och jag har gjort 12 kg på 8 månader.

klart du fixar det - ge inte upp nu när du har världens stöd i 3 tjocka vänner!!! =)

Spider-Man sa...

Håller med Jonnies fru....ja kundet inte sagt de bättre.....