måndag 5 januari 2009

Nakenchock // Jonnie

Med Martin hemma från Turkiet och på ett besök i det kalla Gästrikland, har vi passat på att ta ett par nya nästan nakna bilder på mig att visa er, så ni inom kort får se bildbevis på hur det går med min viktminskning. Jag tar inget som helst ansvar för hurvida ni kan behålla era senaste måltider efter ni sett dem, men förhoppningsvis ser det bättre ut än "före" bilderna. ;)
Se alla våra bilder här!
(Men ge Martin ett par dagar på att fixa mina nya bilder först)


Annars har jag nyligen tjuvstartat på purékosten istället för bara släta soppor. Det går helt till som så att jag skramlar ihop några goda saker, så som grillad kyckling, pasta, salsa, purjolök osv.. sen mixar jag sönder dem till atomstorlek med hjälp av en stavmixer
(Guds gåva till oss Gastric Bypass Opererade).
Resultat blir en sörja som ser ut som högstadiets skolmat under sista veckan före jullovet när mat-tanterna leendes serverade måltiderna i tomteluvor och skolledningen öppnade sina annars så tajta plånböcker för att ge eleverna exotiska tillbehör som socker och kanel. Men faktum är att det smakar förvånadsvärt bra (Kanske för att man levt i stort sett på soppa i en månad?).

Inga kommentarer: