söndag 15 februari 2009

Tacolördag // Jonnie

Efter ett par veckor med Jenny på praktik i Hälsingland så firades ensamma tillsammans på Lördagen med lite Tacos framför melodifestivalen. Bidragen var ljumma som vanligt men dessa första Tacos efter operationen var riktigt goda. Min mage var inte lika förtjust i det så jag har troligen varit toaletten ett tiotal gånger det senaste dygnet, men det får man ju kosta på sig för att leva det ljuva livet. Jag orkade en halv tortilla och en handfull chips innan jag kände att jag överätit och var lätt illamående, även om jag tagit det lugnt och försökt äta långsamt.

Blir nog inga Tacobufféer på Monrose i framtiden heller...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är sånt där som får mig att vilja tveka ang operation. Nu börjar jag bli så gammal och bekväm att tacokväll är det enda man har att se fram emot ju :(

Daarkh sa...

Jo det var en av de saker som jag tvekade på också. Faktum är ju att jag älskar att sitta och gotta mig i godsaker framför Tvn. Men så är det just det som orsakat min fetma också. Eftersom jag inte klarar att begränsa mig utan frossar i mig allt gott.

Visst är illamåendet obehagligt men samtidigt är jag tacksam för det, då det är just det som hjälper mig att inte falla för frestelsen lika mycket. Jag behöver sådan påminnelse för att inte halka tillbaka och inom kort sitta där på mina 132 kg och troligen lite till igen.