onsdag 22 april 2009

Hängig på bortaplan // Jonnie

Den andra och sista veckan på min väktarutbildning i Sundsvall. Började med att kliva upp vid en halvt ondskefull tid på måndag morgon, och med mina resekamrater till Sundsvall. Precis som tidigare gång vi reste lyckades jag inte sova något i bilen, vilket är ganska ovanligt för mig. Min hosta hade blivit ännu sämre dessutom, så jag har hostat mig igenom natten och var ganska trött.

Väl framme i Sundsvall fick vi en hel dag brandövningar. Jag var nu extremt trött men vår brandinstruktör Hasse var en skojfrisk man som gjorde ett bra jobb att blanda teori med humor och praktiska övningar, så dagen gick väldigt fort och jag somnade sedan som en stock strax efter kl 21.

Dag två var det ännu tyngre att kliva upp. febrig, snorig och ännu mer hosta. Verkar som om jag har fått kraftiga känningar av den tidiga pollenattack som är i år tillsammans med min redan ingrodda förkylning. Så med en manlig självömkan trycker jag huvudet fullt av piller mot allergi (som jag i sista sekund valde att ta med mig) och en massa tunga alvedon jag hade kvar efter operationen, och kämpar mig hostandes igenom dag två också.


Att bo två veckor på hotell är ganska trevligt måste jag säga, även om man saknar de nära och kära. Maten vi får är dock inte och leka med. Frukostbuffé vid 07.00, fika vid 10.00, Lunchbuffé vid 12.00, Fikabuffé(!) vid 14.30, och sen middag vid 18.30.
Att vara GBP-opererad här har både för och nackdelar. Om man inte vore det skulle man nog frossa utan dess like, men man önskar ju att man kunde äta lite till av alla godsakerna.

Smakprov på saker från Fikabuffén vi får vid 14.30. Ett stort smörgåsbord
med 10-20 olika kakor, choklkadbitar, pajer och annat fikabröd.


Smakprov på en middag vi fått. Pasta med kalv och svampgryta


Inga kommentarer: