onsdag 15 april 2009

Utbildning // Jonnie

Utbildning dag 1, 04:19
Sitter på en kall stentrappa utanför Sandvikens Järnvägsstation och inväntar min skjuts. Försökte desperat koppla upp mig via de trådlösa portaler som fanns i närheten, men kom bara åt Sandvik GuestNet som kräver inlogg och "The Cloud" som kräver betalning.. Bah!
Har kännt att dem kunnat spenderat en tusenlapp till på oss så vi fått sova denna natt på plats istället för att åka vid denna tid på dygnet, men sittandes här just nu känns rätt ok och det får mig åter igen att känna att jag kan vänja mig vid nattarbete igen. Största oron är naturligtvis hur pass man kan komma att sova dagtid med två små barn hemma, men förhoppningsvis ordnar det sig med hjälp av dagis och min frus välvilja.
Min skjuts anländer så jag får väl packa ihop...


Utbildning dag 1, 19:50
Jisses.. hur svårt är det inte att bo på hotell när man erbjuds smörgåsbord av godsaker under varje fika. Är glad att jag har den fysiska begränsningen av hur mycket jag kan äta nu, för här blir viljan för svag för att motstå frestelserna... Och då har jag inte ens nämnt maten.

I övrigt har jag just avbetat min första dag på väktarutbildngen, och kortfattat är den intressant och helt ok uppbyggd. Återkommer eventuellt med mer info om den senare i veckan.

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag är så glad för att du vill prova nåt helt nytt! Jag tror det kommer passa dig så otroligt bra att vara väktare och att jobba natt.

Sen vad gäller att sova och ha två små barn hemma så säger jag som du - det ordnar sig. ;)

Älskar dig och saknar dig!
Puss