onsdag 26 augusti 2009

Nya godsaker och en liiten viktnedgång /Martin

Jahaja... Där fick man så man av bloggläsarna för att man gnäller. Tackar för uppmuntrande ord och skäll!

Först godsakerna: Åhhh... titta på mitt nya, tuffa svärd! 50 cm starkt lysande klinga, som trycks ner i matstrupen! Mums!

Viktnedgång: Faktiskt 1 kg exakt sedan förra vägningen. Det går nedåt, men inte fort...

Nuvarande vikt: 109,3 kg. Ganska EXAKT som Jonnie!

Lite småtråkigt är det faktisk att äta LCHF. Saknar mackor! Svingott med omelett på morgonen, men trist i längden. Ser verkligen fram emot att få börja käka grönsaker! Konstigt... Har jag aldrig gjort förut...

5 kommentarer:

fuldrutt™ sa...

Det är ju knepigt hur du kan tycka omelett blir tråkigt i längden... jag sätter en femma på att du förut käkade mackor vareviga morgon... jag menar, hur jävla trist är inte det ???

Man kan fixa till ägg på fler sätt än du anar... jag gillar dom stekta, enkelsidigt med havssalt o krossad vitlök. det är mat för en man!

Hana_Caena sa...

åt i ca 1 år stekt ägg till yoghurten. sen upptäckte jag kokt ägg där jag mosar gulan med massa smör och äter bacon till. har ätit det nu hela sommaren och , kan inte säga att jag tröttnat ännu.
Annars kan du prova änglamjölken.


Grattis till 1 kg! det e ju jättebra! Ibland tar det bara lång tid, så är det.

Martin Lundström sa...

Jo, precis det receptet, fast inklusive vitan, försökte jag skriva inatt, men min mobil ville inte godkänna mitt inlägg... Skitsegt. Förr brukade jag köra samma sak, med kaviar och majonnäs, men kaviar är ju för sötat.

Fuldrutt: Jo, men det man inte får äta lockar ju... Jag är en mycket svag människa...

Jenny (Jonnies fru) sa...

Inte kan jag påstå att du är en "mycket svag människa" inte Martin! Tvärtom! Så otroligt imponerad av att du kör på med dieter och håller dig till dem! Klart man frestas av det man inte får, men vad vore man för människa om man inte sökte det grönare gräset på andra sidan?

Hana_Caena sa...

Martin, jag har prövat att mosa med vitan, tycker verkligen inte att det blev gott.
Men det finns ju olika versioner av "bröd" tex oopsies, nötbröd osv.
Pizza har blivit mycket godare sedan jag gör den själv tex med "amerikansk panpizza" recept från ifokus.

E det nått speciellt du saknar förutom bröd?