söndag 20 september 2009

Va hände!!!Spidey

Fan va less man blir på sig själv...Man har ju ingen annan att skylla på.....Vet inte hur mycke ja väger nu men man har ju gått upp en del....
Känns så jävla onödigt att hamna tillbaka där man började....Varför ska de va så svårt att hålla vikten?
Vet att jag har lätt att gå upp men varför kan man inte bara fortsätta va dukigt å fuska ibla.....

man säger till sig sj att snart börjar ja....Efter semestern är de dax....el på måndag börjar ja....Varför inte bara börja?

Ja är trött både fysiskt å psykiskt att vara överviktig.....Å ja har motivationen men inte orken typ.....Det är så lätta att fuska hela tiden.....

Å ja har inte tränat sen ja kom hem ifrån staterna men de va pga att ja tappade mitt nyinköpta åkkort....Men de har dock lett till att ja går hem el till jobbet.....Köpte en remsa som ska hålla tills löning.....så ja har 4 åk kvar på den så minst 4 ggr kommer ja bli tvungen att gå hem....Å det tar ju ca 1½ timme så de är ju bra.....sen ska ja börja ta me mig mat till jobbet igen...vart dålig på att laga riktgit mat......Å de beror på att ja är TJOCK å orkar inte, helt enkelt.......Nu är de av me silkesvantarna å på me dom hårda.....Helst inte järn el nått sånt för ja har nickelallergi men trä funkar.....Iofs lär man väl få träsmak men de får man leva me.......

Nu JÄVLAR ska ja bli av me kaggen,.....

See ya don´t wanna be ya!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror på dig.

fuldrutt™ sa...

Du är ingen dålig människa, du har bara inte hittat rätt metod. Alla kan gå ner med i princip vilken metod som helst, men det är få metoder som gör det möjligt med bestående viktnedgång EFTERSOM "metoder" är från början dömda att "slutas med".

Hitta en metod som funkar nu och alltid, för resten av livet. Själv funkar LCHF för mig, har du prövat?

Mia sa...

Ja det är "bara" att ta nya tag. Fokusera på att du mår bra när du tränar (?) och att du vill förändra ditt liv...

Inte lätt, jag vet... Men man mår BRA av att bli lättare!

Kendotoday sa...

Hej Martin,

Jag har inte lämnat några kommentarer på ganska länge nu. Jag söp bort min bookmark till din site. Så jag fick leta reda på en viss Doktors blogg och sedan leta reda på just de inlägget på hennes blogg där en viss Martin kommenterade ;)

Nå väl, nu har jag läst ikapp och tänkte väl lämna en tröstande klapp på axeln. Det är kämpigt som fan med övervikt. Jag har själv kämpat med det i stort sett hela livet. I skolan blev jag mobbad, mer eller mindre, för jag var ett fetto och sen efter skolan var jag trött hela tiden. Det var väl efter det som jag bestämde mig för att gå ner i vikt.

Jag tog kontakt med en dietist på vårdcentralen. Och lyckades ta mig själv ner en 3-4kg.. då hade jag bevisat för dem där att jag var en "lämplig" kandidat för Xenical. Xenical tar bort 33% fett ur den kost du äter (för er som inte vet).

Xenical funkar lite som antabus för aliksar. Stoppar du i dig en flötig pizza när du har käkat Xenical så kommer du garanterat att skita ner dig, not a pretty sight :P

Jag gick ner iaf från 114kg till 77kg. Sen gick åren och mitt jobb flyttade ifrån Göteborg till Borås och jag fick börja pendla.. En sak ledde till en annan och jag blev fet igen. Tror de tog en 5 år kanske.

Men nu har jag funnit motivationen igen.. Å jag kör en lite halv flummig kombo.. Jag började käka Cambridge (Måltidsersättare där du får i dig drygt 500 kalorier per dag) i mars -09 och höll på med det i 3veckor. Inte en enda smula av vanlig mat slank ner i mig.

Jag gick ner ifrån 114kg till 95kg.
Sedan där efter har jag käkat 1 Cambridge och 2st vanliga måltider baserat på ett lågt kolhydrat intag.

Jag har faktiskt lyckats hålla vikten. Även de veckor som nu under sommaren var helt Cambridge fria. vissa dagar gick jag upp något kilo.. men andra gick jag ner.

Något som har funkat bra är att jag käkar bara tills jag börjar känna mig lite mätt. Då stoppar jag helt och käkar inte mera. Dricker 1-2 glas vatten och väntar i ett par timmar och käkar sedan igen efter samma princip.

I morse när jag vägde mig så visade vågen 93,8kg. Så jag är ändå rätt nöjd. Jag kämpar inte längre för att aktivt gå ner en massa kilo. Jag har helt enkelt försökt hitta ett sätt att äta och leva som funkar, så för mig har det varit att ändra livnadssätt snarare än att banta liksom.. Cambridge hjälpte mig att komma igång.. men man kan ju inte leva på de resten av livet. :)

Sjukt långt mitt inlägg blev.. Sorry! Men hoppas det var intressant att läsa iaf :)

Anonym sa...

Har ni dött eller? Jag väntar ju med spänning på fortsättningen för er!