fredag 27 mars 2009

Det går, men sakta... /Martin

Nedåt 0,5 kg på senaste VV-vägningen. Det är ok, men inte tillräckligt om jag ska få käka pizza med Spidey. Jag måste se till att komma igång med träningen på ett eller annat sätt. Roligt är trots allt att jag ligger på 103,6 kg nu. Det betyder att jag väger 1,5 kg mindre än när jag tyckte att jag var i fin form, runt 2002. Men jag vet att jag mår som bäst mellan 95 och 98 kg. Motivationen är helt ok, och jag känner mig hyggligt pigg och jag sover ganska bra... En over all lyckofaktor på 4,8 och en ångestfaktor på 6, på en skala från 1-10 är bra för att vara i mars.

Dottern fyllde 3 igår, och det bjöds på pastasallad och fruktsallad till gästerna. Vi är av den nya eran föräldrar som vägrar ge ungarna mer socker än vad som behövs, försöker laga ekologisk mat till barnen osv... Det börjar bli svårare, men om hon slipper få mitt och hennes mors sockerberoende, så får det vara värt det.

Det är dock inte lätt att vara viktväktare, ekologisk och nyttig, så jag får laga min egen mat med plastiga lättprodukter. Nu är det inte riktigt hela sanningen. Det GÅR att vara både nyttig och viktväktare, men då får man se till att lägga mer energi än vad jag har just nu. Jag måste nog komma upp i en lyckofaktor över 6 för att orka det också.

Nåja... nu måste det jobbas...

Inga kommentarer: