lördag 28 mars 2009

på tåget till alingsås /Martin


jorå... Efter en minst sagt bastant frukost beatående av mackor, fil, flingor och frukt... Samt en jämrans massa kaffe efter det, har jag nu en dag till av fasta framför mig fram till ungefär 21.30. Då ska jag ha slukat klart mina svärd. Redan nu börjar jag bli hungrig. Sitter som ni förstår på tåget, och har inte bara hamnat bredvid en gnällkärring, som klagar på hur varmt det är och hur folk ställer sina väskor... Jag har dessutom blivit överfallen av en resväska, som ett pucko drällde rakt ihuvet på mig. Så... Jag är trött, sur och hungrig och kärringen breder ut sig över mitt armstöd... Skit ner er! Allihopa!
På bilden ser ni kärringens arm.

2 kommentarer:

Daarkh sa...

Ska du ta sånt där, din mes? Du är ju beväpnad med svärd så get Medieval on her ass!

Mia sa...

Tänk om kärringen just nu sitter o skriver i sin blogg:
Kära dagbok
Sitter på tåget till Alingsås. Bredvid mig sitter en yngling. Han ser väldigt konstig ut, jag såg minsann att han har svärd med i sin packning. Jag försöker breda ut mig så mycket det går så att han ska tröttna och byta plats.
Dessutom svettas jag nåt kopiöst, för de har dragit på värmen på tåget något så förbenat.
Hälsningar Asta
;-)