fredag 13 mars 2009

Peppning! // Jonnie

Jonnie är peppad och taggad att bräcka 110 gränsen snart, men jag stressar långsamt och kommer troligen öka något steg i helgen då det är lajv och annat skoj på g. Det är fredagen den 13:e idag, och jag och Jenny firar 1000 dagars bröllop, tror det är fuskpälsbröllop eller något. två år är tydligen bomull och tre år läder, så fuskpäls låter mest troligt.

Det har varit klent med inlägg på den senaste tiden även från mig, med den enkla förklaringen att det inte hänt så mycket. Jag arbetar hårt med att försöka få behovstjänst på Securitas, och har nu tagit mig igenom två intervjuer, lämplighetsprov och lite annat smått och gott.

Ätandet går fortfarande sådär... kastar i mig mat men känner att jag har hyfsad koll på mängd och tider nu. Matvanorna har ändrats lite efter operationen, men ine så stora och radikala som andra har rapporterat om. Min största skillnad är att jag har svårt att äta mjukmackor, något jag åt 10-12 stycken om dagen tidigare. nu äter jag 5-6 hårdbröd mackor istället. En annan stor skillnad är också pålägg. Tidigare var det ju kaviarmackor som var kostcirkelns mittpunkt, men nu är jag inte lika förtjust i den salta kaviarsmaken som jag varit tidigare i mitt liv. Leverpastej och Ost har istället klivit upp ett stort steg, vilket iofs är bra för mitt protein-behov. Kaviarmarknaden är nu pga av min minskade konsumtion i kris, och har börjat ta till avancerad säljknep för att få mig att känna saknad för fiskbebisar på tub igen.
(Gör din egen Kaviatar på Kalles.se)

Inga kommentarer: