lördag 16 maj 2009

Är det billigt att gå ner i vikt?

Nu har jag käkat Alli i en vecka. Har kommit i håg det nästan varje dag. Dessvärre har jag glömt bort att ta vitamintillskott, vilket visst ska va jäklarns så viktigt. Jag har inget att skylla på annat än någon form av glömska.

Magen har stabiliserat sig. Inga fler nästan-incidenter, och jag kan iskallt konstatera att det är nog en bra idé att börja på en helg där man inte planerar att vara för mycket i offentligheten.

Om det har nån effekt är svårt att veta som jag skrev om häromdan. Men jag tänker i vart fall mer på vad jag äter, för det funkar det.

Någonstans är det nog kärnan i viktminskning, att hitta en metod som gör att man tänker på vad man äter. Man kan köra GI, man kan banta, Viktväkta, man kan vara lufterian, nåja, alla funkar i teorin. Det gäller bara att få det att funka i praktiken.

Alli lovar ingenstans att det ska vara det mirakelpiller de säkert betalar Aftonbladet för att skriva att det är. De gör rätt tydligt att det kräver både motion och omlagd kost. Egentligen ger den bara en skjuts framåt. Går du ner två kilo, så grejjer Alli ett trede gratis. Eller gratis och gratis, pillrena kostar trots allt runt tio kronor styck, så det blir ändå 30 spänn om dan. Det är inte lite pengar. Då måste det finna mer ekonomiskt riktiga sett.

Får se om jag fortsätter när jag käkat upp den här burken. Kanske, kanske inte. Byxorna måste nog kännas lite större om det ska bli ett nytt inköp!

Cee ya!

Mattias

5 kommentarer:

Daarkh sa...

Det är just det där du beskriver som gjorde att jag aldrig lyckades gå ner i vikt med bantning. Vilka metoder jag än använde mig av så märktes det ingen större skillnad efter första månaden, och därmed tappade man energin till att fortsätta. Man känner man offrar hur mycket som helst och får man inga resultat för det orkar man inte längre.

Hoppas du hittar din väg igenom det hela, som du även sa så krävs det ju bara att man hittar sitt sätt att genomföra det. En uppoffring som inte känns som man kapat en arm i onödan.

Anonym sa...

hej, skulle gärna vilja veta hur det gick med alli?
svara på min blogg
jessika.papper.fi

John Doe sa...

Ifall man vill gå ner i vikt snabbt, så är piller ingenting bra. Piller tar lång tid, och piller kan skada dig!

Ser att jag är sen med att kommentera, men ifall du har kvar en burk eller två hemma - kasta dem!

Maria@ gå ned i vikt snabbt sa...

hihi...gillar din klocka!
/Maria

Gå ner i vikt snabbt sa...

Ja som du säger det finns inga genvägar med mirakelpiller och dyl.

Kämpa på och Lycka till !