fredag 21 augusti 2009

Helt meningslöst, detta! /Martin

Jaha... så ställde jag mig på vågen efter att ha varit så förbannat duktig, inte fuskat ett skit på hela medeltidsveckan, promenerat varje dag, osv... -0,4 kg... Vafan är det? inte ens ett kilo på nästan enochenhalv vecka?

IDAG, ställde jag mig på vågen igen. Efter att ha hållit samma strikta kost som tidigare. Inte avvikit ett jävlaste någe. Bara käkat gott men skittråkigt... +0,4... På riktigt. Om jag ska fortsätta med detta hela tre månader, så får det fanimej börja hända grejer. Hade jag kört viktväktarna så hade jag gått ner minst 6 kg redan.

Börjar efter denna dryga månad med endast 2,4 kg viktnedgång allvarligt tvivla på LCHF-sektens hallelujarop!

Ska jag gå omkring och käka tråk utan att det händer ett skit. Med viktväktarnas tråk händer det ju nåt iaf...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, jag har kört LCHF drygt två månader nu och vågen visar inga större skillnader... men måttbandet gör! Och kläderna givetvis.

Är du säker på att vågen fungerar som den ska? En väns våg gick fel tio kg!

Imponerad av att du kämpar på så, särskilt när du vart bortrest.

Lisa sa...

2,4 kilo på en månad är väl inte helt fy och skäms om du inte motionerar mer än vanligt? Jag skulle nog också ta fram måttbandet hur som haver.

Unknown sa...

Håll ut min son, håll ut!

Hana_Caena sa...

Vad menar du när du säger att du äter tråk?
vad varierar du mellan? vad väljer du att äta?
Har som sagt ätit i 1 år nu och tycker att maten är allt annat än tråkigt. hinner knappt göra alla recept och goda saker jag hittar på olika ställen.

fuldrutt™ sa...

Näh va fan, nu e du gnällig! Håll koll på kolhydraterna, inte procenten utan antal gram per dygn. Hål dig under fem gram per dygn och käka när du är hungrig, inte för att det är lunch...

Det funkar, men det tar tid för kroppen att börja lita på att du tänker fortsätta ge den mat efter alla svältdieter och skit... finns folk som stått still i ett år innan de börjat gå ner. Njut under tiden av all goda mat du får äta.

Sluta gnälla nu!

Anonym sa...

Kom igen, lita på Lchf, håll verkligen nere på kolisarna.

Om du deppar ihop så kan det vara abstinensbesvär på socker, stå stark, det går över snabbt.

Äter du för lite eller för mycket, labborera lite även om Lchf inte anger så mycket mängder av vad som är tillåtet så bör man ändå hitta sin gräns för vad som passar en själv. Sen rinner kilona av dig..

Obs inget halvfabrikat då blir du lätt lurad att äta massa skitämnen som förgiftar dej.. Laga enkel riktig mat av färska produkter.

Kolla in Dr Dahlqvist på youtube hela föreläsningen finns där, lite seg att lyssna på men innehållsrik. Hon har gjort en bra kokbok nu också!

Kram & lycka till.

Martin Lundström sa...

Tckar för uppmuntrande ord och tillrättavisningar.

Anonym sa...

Kroppen och HJÄRNAN behöver kolhydrater för att fungera. Som bensin för bilen.
Man blir dum i huvudet (alltså faktiskt, korkad) utan kolhydrater, för hjärnan orkar inte tänka.
KOLHYDRATER ÄR VIKTIGT! Vad folk och "hälsogurus" än säger!

fuldrutt™ sa...

Nej, du har fel "Anonym". Hjärnan och kroppen behöver inte kolhydrater...

Anonym sa...

jo!