söndag 16 augusti 2009

Våran klocka går fel, och jag är svinduktig! /Martin

Jag är så duktig på att hålla mig till programmet! Klarade mig HELA medeltidsveckan utan den minsta avvikelsen från LCHF. Om jag går ner i vikt? Nja, tja... jag vet inte... imorgon ska jag väga mig igen. det blir lite spännande, men jag känner inte att det ger något sådära massivt resultat som det gör i början med viktväktarna. Vad jag däremot kan känna, är att jag inte är lika sötsugen som förut, och att jag inte småäter hela tiden. Det KAN dock bero på att det inte finns så mycket man kan småäta på när man bara käkar kött och fett. Känns lite sådär att steka upp ett paket bacon för att småsnaska på. Ost är iofs gott. Och som kvällsmat kan jag gott äta en hög med brie eller prästost... mmmm! Det blev jag sugen på nu!

Vad jag också märker är att magen är lugnare. Jag som brukar fisa som en häst och springa och skita fyra gånger om dagen, skiter knappt en gång om dagen, och släpper mig en gång på morgonen, och en gång på kvällen (så att det märks).

Jaha... då var stolgångsavhandlingen avklarad, och det är dags att göra yogapass och muskelträning... NOT!

Gonatt!

2 kommentarer:

Mia sa...

Nog märks det att magen mår bra om man äter "rätt". Det där med gaser kan ju vara lite pinsamt, särskilt om de luktar som en död ko eller nåt och man släpper av en lite diskret, haha

Hana_Caena sa...

Har käkat lchf i ett år nu, och jag har märkt betydlig skillnad i just "fisandet" det var pinsamt att stå på jobbet..
Att småäta på- ostskivor med smör på. salamibitar. keso med grädde och bär. vispadgrädde. VATTEN
Men låt hellre bli att småäta. Magen känner sig mycket lugnare när man bara äter när man är hungrig.

vad kul att höra att det fungerar, nog tror jag vikten kommer justeras också. =)