tisdag 27 oktober 2009

Tre Månader Senare /Martin

Hej och hå!

Kul att se att Jonnie skrivit, dock inte så kul att humöret är som det är på honom. Men... jag kan säga att när jag träffade honom sist, så gick det knappt att känna igen skrället... *sjunger* "Suddenly-He´s not half the man he used to be..."

Men, jag då? Med LCHF och allt, undrar ni säkert... Tja... vad ska jag säga? Visst har jag gått ner, men inte mycket. Runt fem kilo genom att bara äta LCHF-käk, på tre månader. Inte så mycket som man är van vid från viktväktarna. Men... När jag satte min fot på gymmet igen, så började det hända saker. Har tränat nu i ca tre veckor. Stenhårt, som vanligt: Ca 4-6 gånger i veckan, snittpuls på 140 i minst en timme. Det känns jävligt bra, ska jag säga. Går inte ner i vikt så mycket, men jag formar om kroppen. Helt plötsligt börjar jag kunna ha de något mindre storlekarna igen. Och lite kul var det när jag häromdagen skulle ta på mig ett skärp, för att det behövdes för första gången på ett år eller så, och jag upptäckte att jag måste göra ett nytt hål.

Träning och LCHF, Funkar det? Jag måste säga ja. Eftersom jag inte smäller i mig några kolhydrater efteråt, som det flesta gör, så hämtas inte energin ifrån dem, utan från fettreserverna. Det verkar funka, och jag återhämtar mig riktigt snabbt.

Jag hade ju också bestämt mig för att köra stenhårt med LCHF i tre månader utan att fuska en enda gång. Och tro´t eller ej... Men jag har faktiskt inte fuskat en enda gång. Bara att klara medeltidsveckan på Gotland utan en enda droppe alkohol borde väl göra mig till martyrernas martyr?

Funkar LCHF som viktnedgångsmetod? Tja... Det gör det väl... Men inte så bra för mig. Det går för sakta. I kombination med träning känns det bättre, och jag måste nog säga att jag inte har en lika överjävlig hängmage nåmer.

Ska väga mig under veckan och se vad som har hänt.

Over and Sluts!

/Mart-Man

4 kommentarer:

hollywooddivan sa...

Hej Martin! Du kanske ska pröva på en lågkolhydratskost? Sen i slutet av augusti har jag gjort det och gått ner ca 15kg, jag har även en frossardag i veckan för att chocka kroppen.

Bara som tips, men kul att du lyckas forma kroppen i alla fall.

Martin Lundström sa...

hej Hollywooddivan!

LCHF är en lågkolhydratskost.

/Martin

Kendotoday sa...

Kämpa på nu Martin. Bara att hålla igång. Skönt att du inte har givit upp iaf. Träning är det bästa du kan göra för dig själv. Jag tränar själv mellan 2-4ggr per vecka. :)

Liten kort update om min status:

Jag har gått ner ännu mera den senaste månaden och är faktiskt rätt nöjd med det.

Mina frukostar brukar numera bestå av 2st knäckebrödsmackor med senap och skinka. Lunchen brukar vara en köttbit med grönsaker och lite sås. På kvällarna tar jag en påse Cambridge och dricker vatten.

Kanske inte det mest underhållande sätt att leva på.. I början va de jävligt jobbigt att bara käka 2st knäcke på morgonen då jag är van vid minst 4-5st.. Lunchen var också jobbig med bara 1 köttbit och lite grönsaker. Fast nu när jag har gått över till detta så har jag blivit van vid det. Blir faktiskt mätt plus vågen pekar stadigt neråt hela tiden. :)

hollywooddivan sa...

Ja, men med massor av fett.