måndag 5 april 2010

Två veckor av pulver... Matdags idag! /Martin

Nu har två veckor av pulver gått till ända.

Resultat:

Jag började en vecka tidigare med hyggligt vettig kost samt promenader, tyvärr vägde jag mig inte första dagen på pulverkuren, men på ca tre veckor har jag gått ner exakt

9 kg!

Inte helt illa! Precis vad jag behöver för att få den berömda "kicken".
Jag tänker dock inte tala om vilken vikt jag började på denna gång, det var på tok för mycket, men jag säger till när jag närmar mig 100-strecket.

Idag får jag börja äta igen, min tanke är att jag ska äta ett mål mat om dagen, resten fortsätta med pulver.

Jag har verkligen längtat efter den här dagen, och förberett ordentligt med rätt mat och rätt tänk och så vidare, men jag måste erkänna att just nu känns det inte lika upphetsande att äta igen. Är orolig för att falla tillbaka till gamla mönster, och dessutom är jag inte särskilt hungrig efter mitt frukostpulver.

Menmen, det SKA bli gott med mina linsbiffar med skekta, kryddig grönsaker med surkål och lättkeso! Allvarligt, jag tror det blir skitgott! Men det blir först i eftermiddag. Nu blire gott kaffe!

/Mart-Man

Inga kommentarer: