onsdag 15 oktober 2008

Fortsatt neråt, det gör en uppåt! / Mattias

Jag fortsätter mitt fuskande med viktnedgång som följd. Jag har under den senaste veckan gått ner 0,6 kilo så nu är jag på, fortfarande modiga dock, 98,6 kilo. Det betyder att jag har gått ner runt 8 kilo sen den 7 juli och 2 kilo sen det här projkektet startade. Kan det fortsätta på samma vis så är faktiskt 90 kilo inte så långt borta och till sommaren kan jag vara på en matchvikt mellan 80 och 85, det blir nog bra. Kan jag desutom börja göra lite hemmagympa så kan man ju till och med bli lite snygg, men det är kanske förmåtet.

Viktnedgången den här veckan är faktiskt en cola, McDonaldsbesök, en bakelse, några kakor och några godisbitar till trots. Vill man gå ner fort i vikt är det inte så bra att fuska, men kan man nöja sig med ett måttligt tempo och har tålamod så är det viktiga att man ser till att vardagen inte är full av tomma kolhydrater och onödigt fett. Håller man vardagsdieten till att vara hälsosam så gör inte festandet så mycket. Eller inget alls egentligen, mer än att göra livet värt att leva förstås!

Cee ya!

Mattias

Inga kommentarer: