måndag 16 mars 2009

Det sjunde utseglet /Martin

Utdrag ur det kommande storverket "Det sjunde utseglet". Dialogen utspelar sig framför TV´n. På TV´n visas en solnedgång vid en sandstrand. I TV-soffan sitter Martin. Fram kliver en svartklädd figur och ställer sig mitt framför TVrutan.

Martin:
- Vem e du?

Döden:
- Jag är dööden!

Martin:
- Har du kommit för att hämta mig?

Döden:
- Nej, jag har kommit för att säga att du är för tjock, och måste banta!

Martin:
- Vänta! Jag är inte redo ännu...

Döden:
- Så säger ni alla.

Martin:
- Jag har hört att ni är en jävel på Aerobics.

Döden:
- Hur kan ni veta det?

Martin:
- Jag har läst i skrifter och sett reklamen för er Workout-DVD på TV-shop.

Döden:
- Så bra! Då vet du att jag inom kort kommer för att hämta dig med en hjärtattack om du inte skärper dig.

Martin:
- Jag vet, men det spelar ingen roll! Jag kommer ALDRIG att börja gå ner i vikt!

Döden:
- Då ses vi snart igen!

Martin:
- Skiter i vilket, Dödjävel!

Spider-Man (Kommer in i ett moln av rök):
- Om du går ner under 100 kilo får du Pizza!

Martin:
- Tjohooo! I´m on it Spidey! Gymmet, here I come!!!!!!! (Rusar ut ur bild)

/Nedtoning till svartruta/

Spideys Röst:
-Det blev svart.

Dödens röst:
- Det är nog bäst så!

8 kommentarer:

Daarkh sa...

Wohoo!! jag kräver att denna filmatiseras och youtubas snarast!

Mia sa...

Håller med Daarkh, detta borde definitivt visas för allmän beskådan!

Unknown sa...

Ett mästervek!

Anonym sa...

moihihihihihi, ofantligt roligt!

/Leif

Spider-Man sa...

Riktigt bra,haha...
Å ja är på att filmatisera den....

Spider-Man sa...

Men bara om ja får göra mina egna stunts!!!!

Daarkh sa...

Klart Spidey ska göra sina egna stunts. Han är van att ta stryk! ;P

Spider-Man sa...

Ja brukar vanligtvis ta ett järn efter ja fått stryk men de måste tänka på figuren nu....;)