torsdag 19 mars 2009

Makin' Bacon // Jonnie

Har nu efter ett par test hittat den första matdefekten sedan operationen... Bacon!

Har dem gånger jag ätit bacon, blivit rejält illamående och fått springa på toaletten i tid och otid, då det varit som om jag tagit lavemang. Min dietist har varnat mig för att feta maträtter kan ha den effekten, men bacon är alltså den första maträtt jag verkligen känt av och blivit dålig av. Vitt bröd är som jag sagt tidigare också lite sämre med, men inte i hästlängder så illa som med bacon.

Nåväl... kan kan nog klara mig utan dessa flottiga grisbitar, och äta lite mer kyckling istället.



2 kommentarer:

Martin Lundström sa...

Kalkonbacon är väl inte samma sak, men det kanske kan ge lite känsla av den äkta varan iaf...

Spider-Man sa...

Du kan va glad att du är PIGg iaf å inte behöva grisa ner dig så mycke. Du kommer säkert få knorr på tillvaron utan bacon. Får du samma känsla när du ser en film me Kevin Bacon? El när du äter grissini?
ojoj...va ja va roligt....Hoppas ja inte får en fläskläpp när vi träffas bara....