onsdag 5 november 2008

Obama vann, och jag har gått ner i vikt! WOOHOO!

I morse vid åtta tiden ringde Harry, eller Martin:

- Obama har vunnit. Kom och fira med en vägning!

Mycket mer behövdes inte sägas, men göras, för att jag skulle ge mig av till Martins lilla studio, kasta av mig kläderna och klättra upp på vågen. 99,4 kilo. Alltså ner 500 gram sen sist. Två veckors vanskötsel har inte blivit nån katastrof. Det är bra.

Det är lite jobbigt detta med att man pendlar så mycket. Man inbillar sig ju nånstans att man väger det man väger och att det är något konstant. Vikten pendlar alltid nån procent hit eller dit. Men väger man 50 kilo så ger det inte riktigt som utslag som för ett fetto som jag där en procent motsvarar ett kilo, och då märks det genast rätt mycket.

Skönt är det dock att man inte helt havererat och jag börjar känna mig motiverad att planera dietiskt på lördag.

Idag blir det ugnsbakad kassler med grädde, annanas och rött ris. Det är rätt okej GImässigt tror jag.

Så, det är väl bara för er andra att stämma in: Hejja Mig!

Ett lycka till kastas till Spidey och Martin som väger sig i kväll! Och ett till Jonnie också att han får genomgå sin operation snart och liksom komma in i matchen.

/Mattias

Technorati Taggar: , , , , , ,

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yeah!

Spider-Man sa...

Svin bra-....Grattis som fan!!!