måndag 3 november 2008

Gett upp? Mja. Snarare uppgiven! / Mattias

Efter att ha haft svårt att hålla mig till dieten under energikrävande flyttar och med dårpå följande viktuppgång känns det här projektet ganska dödfött. Har ingen lust att bry mig om något som har med mat och vikt att göra. Men det är kanske precis då det är som viktgast att man faktiskt biter ihop, tar nya tag och verkligen satsar.

Den här veckan kommer nog inte heller bli så bra. Men till helgen blir det till att sätta sig ner och göra matlista ur kokböcker, storhandla in massa mat och fylla den stora frysen så man har hemma och kanske till och med börja röra lite på sig. Fast med tanke på att vår nya lägenhet är så stor att man faan blir andfådd av att gå till muggen kanske motionen kommer automatiskt hemma. Det vore ju fint, men det är nog mest en önskedröm som inte kommer att uppfyllas. Förmodligen tarvar livet av en att man tar sig i väg till en lokal och provocerar Petter genom att sitta på en motionscykel i stället för att göra något på riktigt. Eller jag vet inte. Sen blir allt svart. Kanske är det tvärtom.

Nåväl. Nu blir det frukost här hemma, som inte blir GI alls eftersom jag inte hunnit med att införskaffa några hallon och yoghurten är groteskt trist utan.

Så.

Cee ya!

Mattias

P.S Eftersom Spidey har spöken hemma och det har varit den groteskt onödiga helgen Halloween så bjuder jag på en musikvideo som jag tycker är rätt nice, men Martin kommer att hata. Fast lite kul är den väl ändå?

D.S

Technorati Taggar: , , , ,
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: