torsdag 15 januari 2009

Martin Testar: Body Pump /Martin

Vad har hänt? Jag har gått på 2 gruppträningspass den här veckan! Helt sjukt! Denna gång var det dags för Body Pump, en form av aerobics med skivstång. Jag har kört denna variant en gång tidigare, för tio år sen, och då dog jag. Skulle väl visa mig på styva linan och lastade på vikter. Minnet var så starkt att jag dels inte tränat denna form av träning sedan dess, och nu när jag väl kom mig för att göra det, så körde jag med det lättaste jag kunde hitta. Det resulterade i en ganska behaglig träningsform. Dock kan jag känna att instruktören slarvade lite med stretching och nedvarvning. Nåja, ser fram emot Power Yogan på måndag. Där får man filtar att ligga under och mysa vid nedvarvningen. Vi får se om jag fortfarande kan röra mig imorgon, då blir det kanske ett Core-Pass. Vad är då det? Ingen aning, men det står på schemat, så det får vi se imorgon.

Tjo!

Inga kommentarer: