söndag 11 januari 2009

Familjehelg // Jonnie

Långsam men kort helg.. Jag och min bror har mest försökt hålla Tuva road, medan Jenny och hennes kusin har haft tjejhelg och kollat runt i bröllopsbutiker. Kusinen gifter sig med min bror i sommar. Låter inte det som ett äkta Hälsingebröllop?
Jag och min bror har återupplivat det klassiska spelet StarCraft, och roat oss var ledig stund denna helg med att få stryk av datorn även fast att vi spelat två mot en. Underbart spel, trots att det har sina 10+ år på nacken!

En månad efter operationen, och vikt och mått har stannat av lite nu och jag har kanske till och med gått upp 0,5 kg i helgen. Måtten är svåra, då man ser hur stor skillnad det är om man jämnför, samt att jag tvingats göra en massa nya hål i bältet, men är enligt måttband bara ett par tre cm mindre än tidigare runt de flesta mätta punkterna.

Det kommer kännas konstigt och troligen lite besviket över att inte förlora lika absurda mängder vikt som man gjorde den första månaden häröver, men hälsa framför allt, och då är det bättre att gå ner ca ett kilo i veckan. Ska nog väga mig lite mer sällan så man inte stirrar sig blind på grammen.

1 kommentar:

Mia sa...

Hostmedicin som smakade lakrits? Jamen det var nog Expigen det!

Kom även på att man fick tugga på en äcklig röd tuggtablett när man var hos tandläkaren och så såg de hur mycket man hade fuskborstat tänderna! ;-)

Det går upp och ner med vikten, det är bara att vänja sig med det. Jag vägde mig max en gång i veckan, för det är lätt att bli fixerad vid de där jädra siffrorna!