fredag 12 juni 2009

Alli är min bästa kompis!

Fan, det funkar ju det här. I morse kunde jag knäppa ett par byxor jag inte kunnat ha på lääänge. Det är ju käckt, och en skjorta som jag inte sett klok ut i hänger nu lätt och ledigt längs mina kroppskanter. Om det är Alli, cyklingen eller att jag inte helt slutat, men dricker betydligt mindre läsk och äter på mindre tallrikar ska jag låta vara osagt. Förmodligen en kombo.

Jag är långt i från smal och fin, men jag är i alla fall på rätt väg, och är nog ungefär tillbaka där det här projektet startade för snart ett år sedan. Det är väl inte fy skam?

Cee ya!

Mattias

5 kommentarer:

Linda sa...

Jag tänkte faktiskt prova alli jag också, ska köpa det imorgon. Hur länge har ni ätit det och hur känns det? Ingen av er som råkat ut för akuta toalettbesök..?

Martin Lundström sa...

Hur mycket kostar alli?

Unknown sa...

Till Linda: Det är bara jag som käkar Alli, de andra kör lite andra varianter. Jag har käkat sen början av maj och det är helt okej.

Man lär sig ganska fort att man inte någonsin ska tro att det går att göra en smygare, då har man en väldigt blöt kalsong.

Jo, jag har fått tillgripa det långa benet först taktiken för att klara mig undan en kaka i brallan. Två gånger har jag misslyckats.
Men det stabiliserar sig efter ett par dar.

Jag kommer aldrig att rekommendera Alli, men det funkar bra för mig. Tror jag.

Till Martin: runt 500 spänn för 80 tabletter, man tar ungefär tre per dag. You do the math.

Linda sa...

Det är just det jag är rädd för; att man ska bajsa på sig när man är någonstans där man inte har tillgång till toalett. Jag ska nämligen dela ut tidningar i sommar, och jag tvivlar på att jag får ha kvar jobbet om jag börjar bajsa ner folks trapphus, hehe ;-)
Så, till min följdfråga: Hur pass fort får man de här attackerna? Om jag tar en tablett till middagen, är det då möjligt att få en akut attack kl 3-4 på natten/morgonen dagen efter? Med andra ord: kommer de fort? Och om man sköter kosten galant: kommer de inte alls då?

Anonym sa...

Hej! Jag har nu provat alli i 2 veckor och visst känner jag mig lite smalare, men rekommenderar inte att ta alli när man är ute, har gjort det 2 gånger när jag var i en galleria och ätit en måltid med lite mer fett. Efter 30 min var jag tvungen och leta AKUT efter en toalett.

Alli fungerar nog bäst när man är hemma och inte behöver skämmas att någon annan ska in på dass efter dig!