onsdag 22 juli 2009

Stoppa undan resterna först, ät sen!/ Mattias

Jag har hittat en blogg som jag tycker är väldigt underhållande. Lifehacker.com. Inte för viktminskning utan för att de har massa coola tips om internet, bloggande och annat som rör livet. Ibland också viktminskning.

Idag skriver de om hur man kan gå ner i vikt genom att packa resterna innan man äter. Helt enkelt för att det ska finnas mindre att äta, och på det sättet undviker man att bli lurad att äta mer. Ganska smart faktiskt. Och ja, jag tror det funkar. Vad tror ni?

Cee ya!

Mattias

Intressant?

2 kommentarer:

Daarkh sa...

Låter nästan lite desperat tycker jag..

Suzan sa...

Det är ett bra tips, ett annat är att äta på mindre tallrikar, dricka mycket vatten innan, under tiden och efter, samt tugga maten ordentligt.

Själv kör jag med GI-metoden och äter gott OCH går ner.. 9 kg sen april, välkommen inte på min blogg o kika =)