måndag 27 juli 2009

Nya tider, nya metoder... /Martin

Hej och hå! Det har blivit en TUNG period på viktfronten. Ser ni att jag t.o.m. skriver TUNG i FET stil?

Vägde mig hos Jonnie i veckan, och jag var inte förvånad när den stannade på 112,7 kg. Fantastiskt! Jag har lyckats gå upp i princip varenda kilo jag blivit av med. Dessutom har jag fått en hängmage, något jag faktiskt inte haft tidigare.
Detta visar någonting som jag misstänkt alltför länge. Viktväktarprylen funkar faktiskt inte för mig. Det är absolut inget fel på viktväktarna, och många får ett mycket bättre liv med hjälp av dem. Det har även jag fått i perioder. Men det är bara att erkänna: Jag klarar inte av att hålla vikten på det viset!

Så, vad göra? Jo. Jag har tagit ett mycket kontroversiellt beslut när det gäller mig själv. Jag har gått med i en sekt. Hur stavas då sektnamnet? Jo:

LCHF-rörelsen.

Nåja... nu är detta kanske inte en sekt på det viset man tänker sig, men de för lite samma retorik som sekter i allmänhet, med sitt "Vi har rätt, alla andra har fel"-tugg.

Hur som helst. Man måste ju göra någonting för att komma vidare, och varför inte köra någonting nytt och stenhårt? Jag ska alltså leva på kött och fett i mitt kommande liv, och strunta i potatis, bröd, godis, ris, pasta och annat som innehåller kolhydrater. Tror vi att det kommer att funka i längden? Jag vet faktiskt inte, men jag ska göra precis så som en av profeterna, Sten Sture Skaldeman (Vilket jävla namn för det första. Känns ju riiiktigt seriöst), föreslår: Leva på denna diet strikt i tre månader, och sedan göra en utvärdering.

Så, i åtminstone tre månader framöver kommer inte en potatis i närheten av min käft. Inte en mjölbakad macka heller.

Frukost igår: omelett på grädde, ägg, bacon och fet ost.
Frukost idag: Ingenting. Jag är inte hungrig, och då ska man inte äta enligt skaldeman!

Så, hur som helst så ska jag nu följa detta. Mina rapporteringar kommer inte att bli predikningar i hur bra detta är, om det nu inte är så att det verkligen fungerar precis som det ska. Men vem vet? Jag kanske förvandlas till Pastor "LCHF Lunatic Lundström"...

Kolla nu in hemsidorna och bloggarna för de två största, svenska skrikdjuren för denna kost:
Doktor Annika Dahlqvist och Sten Sture Skaldeman.

2 kommentarer:

Rosa Lundmark sa...

Lycka till!

Daarkh sa...

Låter helt absurt när man ser och jämnför alla olika typer av dieter som poppar upp, men skönt att se att den där värdelösa normen via hälsovårdscentralernas inlästa "enda botemedel" tallriksmodellen utmanas.

Lycka till mannen, och see you on the other side (of 100 kg).