onsdag 31 december 2008

Gott nytt år? // Jonnie

Så var det dags att gå igenom alla synder som varit under detta år så man kan gå in i det nya året med rent samvete... eller så skiter vi i det, eftersom man sällan vinner något på att ältra sig i det förgångna. Men det är aningen nervöst att kliva över tröskeln för detta nya år, med många för och nackdelar att väga upp det med.

Under locket på lådan "nackdelar" ligger väl faktumet med att jag fortfarande är arbetslös och mina stämplingsdagar håller på att rinna ut. Att dessutom skvallerpressen skriker om skitår och världens undergång gör en inte speciellt hoppfull om att det stora breaket med ett roligt jobb som man dessutom kan leva på lönen ifrån, kommer poppa upp i ett rosa moln runt knuten medan man är ute och rastar hunden.


Stora fördelen ska väl förhoppningsvis vara min viktresa nedåt och vi får alla hålla tummarna att jag under 2009 fortsätter med att må minst lika bra som jag gjort såhär långt. Men då 9 är mitt lyckonummer så har jag tänkt mig att 2009 ska vara just ett lyckoår med bra jobb som håller ekonomin uppe, ekonomi som håller humöret uppe, humör som håller kroppen uppe, kroppsvikt som håller hoppet uppe, hopp som håller lyckan uppe, lycka som håller familjelivet uppe, familjeliv som håller livet uppe.

Men men.. som jag brukar säga, det ordnar sig nog. Gott nytt år på er alla!

Inga kommentarer: