söndag 18 januari 2009

Frågor om Gaustric Bypass/Spidey

Är lite nyfiken hur livet blir efteråt.....
Hur är de me alkohol å att bli full? Får man iöht supa?
Hur är de att gå på restaurang tex? Säger ni att ni vill ha en mindre portion el?
Måste man äta piller å sånt efteråt för att få i sig alla vitaminer el proteiner m.m?
Va är d jobbigaste me Gaustric Bypassen efteråt som inte fanns där innan? Om det såklart finns nått jobbigt....

kommer säkert på lite mer frågor men skulle va roligt att få veta hur de är efteråt me allt.....

See ya many wanna be ya!!!/Spidey

1 kommentar:

Mia sa...

Hello. Som GBP-opererad så ska jag försöka svara:

Ja, man kan dricka alkohol. Jag gör det åtminstone. Har dock lite problem med öl. Får i mig en halv ca, sen känner jag mig mätt. Men drinkar/vin är inga problem. Jag blir mer lättpåverkad än tidigare, kunde utan problem dricka en vinare förut men nu känner jag av två glas vin. Så det blir billigt ;-)

När det gäller restaurangbesök så beställer jag "vanlig" portion oftast. När jag lunchar så kan jag ibland beställa t.ex barnnachos eftersom jag ändå inte får i mig mer än hälften.
Men många restauranger trilskas och vägrar sälja barnportion till oss vuxna :-(

Piller: jag äter B12 och så ska man äta Multivitamin kvinna. Men jag har bytt ut det sista till Apotekets egna vitaminer (kommer inte ihåg namnet) som innehåller detsamma men är billigare (tips till Johnnie).

Vad som är jobbigast efter operationen?
Jadu, jag funderar och funderar. Det är ju till 99,9% bara positivt för mig, så jag kommer bara på såna där larviga "värdsliga" problem som att jag fryser som sjutton (men det ska tydligen gå över) samt att träsmaken i ändan när man sitter långa stunder är ett stort problem. Annars finns inget negativt, i alla fall inte för mig.

Hoppas några frågetecken blev uträtade nu...