torsdag 22 januari 2009

Sjukskriven // Jonnie

Sådär ja, det tog bara 6 veckor att få försäkringskassan att sjukskriva mig. Efter två telefonsamtal och ett email idag, fick jag slutligen godkännt att jag kanske inte var så arbetsför efter operationen. Lustiga är att jag tekniskt sett alltså inte varit sjukskriven förrän idag, och nu är jag sjukskriven över helgen, för att sedan gå tillbaka till arbetsförmedlingen.

Veckan har varit spännande men mest på påfrestande vis. Vintermörkret berör och känslor svallar, vandaler sparkar in fönsterrutor i vårt trapphus och jag tycker det är en bra idé att fotografera den skyldige. Innebar vittnesmål åt polisen fram till kl 2 på natten här i veckan. Det är spännande när man ska upp och ta dottern till dagis på morgonen.

På plussidan ligger att jag spelat lite V:tES igen, vilket var nog 8-10 år sen jag spelade det ordentligt. WoW kontot är aktiverat igen och Jag har dessutom fått en exklusiv Orthae T-shirt med tillhörande poster. Ännu en snygg T-shirt till samlingen så jag tackar och bockar.





Till Spidey:
Ledsen att det tagit tid, men jag har haft för mycket denna vecka för att orka ta tag i det tidigare.

Åldersgräns - Ja, folk ska växa klart först, även om absurt feta barn kan få remiss tycker jag.

Gräns för att få göra Op - Tycker det är en rätt bra gräns hos de flesta sjukhus jag hört om nu. De flesta kräver att du beviserligen försökt på flera andra sätt, eller att du fått andra livshotande åkommor som kan göra det aktuellt. I mitt fall var det diabetesen jag fått av min övervikt som gjorde att jag fick godkännt. Var annars strax under BMI-gränsen för att få en operation.

Radioreklam - Låter helt absurt och jag hoppas det var ett skämt.

Fler frågor - Bring 'em!


Nu ska jag försöka få klar ett kollage med en vampyrisk version av Alice i Underlandet, som ska bli en kommande väggmålning.

2 kommentarer:

Martin Lundström sa...

Wow, vilken snygg t-shirt!

;)

Anonym sa...

På tal om T-shirt och försäkringskassan,, kolla in den här
http://www.tshirt50.se/Roliga-T-shirts/Forseningskassan.php