torsdag 30 april 2009

Här ska skitvikten bort, om det så ska innebära att jag skiter på mig! / Mattias

I går skröt jag som mest med att jag skulelf örändra mitt liv, träna, inte äta gocis eller dricka läsk, gå på viktväktarmöten, sluta röka, hålla på med yoga och allt vad det var. Det stämmer fortfarande, förutom rökningen, den tänker jag inte ens börja med!

Men jag har bestämt metod. Jag ska käka piller. Mirakelpiller! Såna där som det står om i Aftonbladet i dag och som gör att bajset blir slemmigt. Jo, det är sant. De sa så på Apoteket när jag var där och pratade lite med dom om projektet. Jag tyckte inte det verkade vara så farligt om bajset var slemmigt. Det är det väl ingen som ser. Men det var visst inte det som var problemet. Problemet var att bajset liksom kan rinna ur en lite grann så där då och då utan att man har en chans att stoppa det. Så det verkar vara riskabelt. Men det är är en risk jag är beredd att ta. Folk tyckler ju ändå att fetknoppar är äckliga, nerbajsade är väl inte så mycket värre?

Nu vet jat att vän av ordning kommer börja yla om att det är fusk, att det inte funkar, att det är ohälsosamt och yada yada yada. Men det skiiiter jag i! Med tanke på att jag förra veckan åt åtta [8] medeciner cirkulerandes i kroppen, till viss del beroende på fetman så kan det väl inte vara så himskans dumt att ta en till för att slippa sex andra, eller?

Här ska skitvikten bort, om det så ska innebära att jag skiter på mig!

Cee ya!

Mattias

Andra bloggar om samma grej:
Apotekets nya bantarpillerApoteket - Here I come!
C.R.E.A.M.
Under min egen skugga 829e dagen - Kör hårt!
Sofia om det nya receptfria bantningspillret

7 kommentarer:

Daarkh sa...

Låter spännande, men det är nog inte så farligt som det först verkar. Tricket är att lära sig hur magen reagerar på olika typer av mat, och sedan undvika de mest kritiska sorterna när man har långt till toaletten. Som GP-opererad händer det att magen reagerar liknande på mat med för mycket fett och sånt. Har mer än en gång fått springa mot toaletten 5 minuter efter att ha ätit bacon t ex.

Anonym sa...

Hej,
Jag är en tjej på 25 år utan särskilda mirakel-gener. Jag tränar hård styrketräning 30 min max 2 ggr/veckan och i övrigt försöker jag hålla mig aktiv, men det är allt. Igår grillade jag med mina vänner, och vann över grabbarna i att äta mest (och fetast) mat. Det var flintastek och piggham-spett mm med massa bearnaise (och jag skar INTE bort fett-randen, faktum är att jag åt dom som mina polare skar bort). På detta kan det ju låta som att jag antingen är jättetjock eller att jag har en seriös binge eating disorder, men faktum är att jag är smal och slimmad och är hur frisk och kry som helst. Min poäng med detta inlägg är att ni borde prova LCHF, det är det absolut godaste sättet att gå ner i vikt på!

Daarkh sa...

Hmm.. jag är skeptisk mot annonser från anonyma 25-åringar. Men om det är sant, så är jag glad för att du funnit ett till synes trevligt sätt att gå ner i vikt. Även om jag måste säga att även jag som älskar flintastek, skulle inte trycka i mig deras fettsvålar för nöjes (möjligtvis om det var en massa pengar involverade) skull.

Anonym sa...

Nått som bevisligen fungerat så länge människan funnits = ät nyttigare och rör dig mer. Funkar även 2009.

Unknown sa...

Jo, det är klart att allt egentligen handlar om hälsosamt och motion. Men ibland, bara ibland, orkar man inte ta den smala , rätta vägen. Då tar man genvägen, fuskvägen, den som inte håller i längden. Men man hoppas, i djupet av sitt hjärta att den här gången kommer jag att ändra mig, bara jag får en skjuts som motivation!

Och i slutändan är fusk bättre än inget alls.

Anonym sa...

Nä jag konstaterar att mitt förra recept överlag fungerar (såvida man inte har nått genetiskt, osv andra hinder för viktnedgång)

Fusk tycker jag inte man behöver kalla det. Då skulle nog även viktväktarna, viktklubbar kallas som fusk, för det är ju en hjälp/stöd. Man ska köra med det som funkar, kanske "fuska" lite till en början så man får lite stenar i rullning, och så kan det i sin tur ge mer, att man kanske losat några kilon med "fusket", sen kanske det känns lättare att röra sig när man är gått ned lite, eller så får man mer motivation. Hur som helst, lycka till vilken metod det än är som ska användas.

Jonnies fru sa...

Även om det är det logiska som är det bästa sättet att gå ner i vikt och stanna där: "jämn nivå på träning och kost" så kan man ibland behöva en knuff på vägen, kanske är de där pillerna den knuff du behöver och hjälper det är det ju kanon!

Det är ju bättre att prova och se om de ens fungerar, gör de inte så är det ju bara att sluta!
Väntar med spänning att få läsa om hur det går!