lördag 2 maj 2009

Mattias vidrör Kosmos och njuter av fettokommentarer /Mattias

I går var det första maj. Demonstrationsdag så klart. Eller mja, det vackra vädret till trots, ideologin tll förtret och ryggen att beskylla så blev det sillunch med en del politiksnack i stället. Det var trevligt, som alltid med Pez och Helene.

Men vänta nu, säger vän av ordning och fans av Springsteen. Har inte du och Bruce dryftat det här och kommit fram till att sill är äckligt? Jo, det är helt sant. Vi har det, och det är det. Men som tur var visste den kloka Pezon det och hade köttbullar till barnen. (Här finns dialogen, jag hörs inte så bra, men det är mig han pratar med!)

Fest och öl och Kuba Libre på kvällen var trevligt, men inte så nyttigt. Fast för själen är det alltid nice att få softa till halvdålig musik, sätta i sig jästa drycker och prata med andra fyllon. När jag blev full nog, då tordes jag gå fram och prata med den där jag hade spanat på hela kvällen. Flera gånger hade jag tänkt, men alltid hann nån före. Men till slut. Strax innan ett, då var det dags. Nu ska jag fram. Stegen var inte tunga, men nervösa. Ett litet pirr i magen. Sen säger jag.

- Nu är jag full nog att prata med dig. Jag är ett stort fan. Jag fullkomligt äälskar Doktor Kosmos.

Jajamensan. Där stod jag och pratade med självaste Doktor Kosmos. Uje Brandelius. Allas vår hjälte. Så trevlig han var. Rolig. Intressant. Precis som man hoppades. Som tur var var jag mest låtsas full och tror nog att jag kunde vara lite intressant jag med. Vi bestämde att vi borde träffas igen.

Sen taxi hem med en korv i magen. Det var fint.

I dag har man mest jäst. gått en liten promenad och ätit ceasarsallad. Smaskens som sjutton och på måndag går jag och köper pillrena.

För övrigt var det flera på partajet som kom fram och tyckte jag borde gå ner i vikt. Det kan ju tyckas nedslående, men det är ju bra. FÖr det betydde att de läst våran blogg och följer vår kamp! De sände sina hälsningar till oss alla. Från rikskända politiker till helt okända. Vilka tänker jag inte säga.

Cee ya!

Mattias

Lite spotify musik: Änglar och dragspel - Gösta Linderholm

1 kommentar:

Daarkh sa...

Doh! Jag vill veta vilka rikskända politiker som anser att jag är för fet!