tisdag 28 juli 2009

Frukost för en tung kung /Martin

Det ni ser som riktigt rinner, det är ost, fet ost! Jag gillar LCHF-frukost! En omelett på ett paket bacon, fyra ägg, grädde och massor av ost är inte illa! Alltihop stekt i smör!

Har förresten lyckats få folk att öva på sina försvarspositioner på Doktor Dahlqvists blogg. Jag ifrågasätter och jag blir ifrågasatt för att jag ifrågasätter. Hmmm... det låter som min morsa när jag bodde hemma. Jag kanske har blivit obstinat fjortis igen... Isåfall funkar ju LCHF-kosten som den ska och gör mig yngre...

6 kommentarer:

Kendotoday sa...

Lycka till Martin. Berätta gärna vad du äter de första dagarna. Berätta gärna om du känner dig extra trött eller sjukt sugen på socker eller om du upplever dig själv som lättirriterad eller så. Tycker detta ska bli mycket intressant att få följa. :)

Martin Lundström sa...

Kul att du följer!

Jag känner mig faktiskt inte lika hungrig som jag brukar göra. Just nu känner jag för någon form av snacks, men det är antagligen bara för att en polare kommer över och ska ha filmkväll... Tycker nog faktiskt att jag varit mer lättirriterad tidigare, men det är svårt att säga efter så kort tid. Sockersuget är dock väldigt lågt. Bara ibland. Inte alltid, som det var förut.

Kendotoday sa...

Jag kommer tjoa på dig från och till för att se hur de går, var så säker :)

ang snacks till filmen. Är inte nötter rätt bra? De är väl typ rätt typ av fett.. Fast det är klart, de finns ju en del kolhydrater i de också.

Förresten har du någon sida eller bok där du har "OK" och "INTE BRA" saker listade? Som exempelvis Nötter nu då. Kan man "snacka" i sig eller inte om man följer LCHF-dieten slaviskt som du nu ska göra i 3 månader?

Ha en trevlig filmtajm med polarn :)

/Ken

[z a r a] sa...

hej!
har också just hoppat på LCHF-tåget och so far good! Jag är inte hungrig mellan måltiderna och jag känner mig mycket piggare! Helt otroligt!

heja på, du är duktig!

peppkramar!

jossan sa...

vad tycker du om kombinationen träning och lchf-kost?

Martin Lundström sa...

Kendotoday:

Jo, nötter ska väl cvara rätt ok, men som sagt en hel del kolhydrater i dem också. Just nu så är det hardcore kött, fett och nån mejeriprodukt som gäller. Jag tänker mastodontköra med närapå nazistisk disciplin.

Sten Sture Skaldemans bok "Gi Noll" har en massa bra info om vad man får och inte får äta. Samma sak med Annika Dahlqvists bok "Anta din viktigaste utmaning" har bra listor på äta och inte äta. Dock skiljer de sig en del från varandra, och min tanke är att när mina tre månader är slut, så ska jag börja köra nåt mellanting. Annika D. Är lite mer förlåtande när det gäller grönsaker.
Hon har nån lista på sin blogg också, förresten... kolla lite där.
Men, Grundregeln är: Animaliskt bra. Växt, inte alltid så bra. Med vissa undantag. Kul att du hänger på! Håll oss underrättade o hur det går, vilken metod du än väljer!

/Martin

Lillstrumpa: Tackar! Jag ska köra stenhårt och bli snygg som en tjej... Fast utan de hängtuttar jag har idag...

Jossan: Jag önskar att jag det visste... Jag har inte tränat sen i Januari. Åkte på en vansinnig lunginflammation som höll i sig i elva veckor, och sen har jag inte tagit mig tillbaks till gymmet. Så nu är jag en vandrande mjuk klump med USEL kondition. Jag inbillar mig dock att jag har något sämre kondition än innan jag började med LCHF, men det är omöjligt att säga efter två veckor. Hoppas det vänder...

Tjo!

/Martin