onsdag 29 juli 2009

Råbiff för den som vågar /Martin

Den vegetarian som kommer och slänger ett ''kött är inte gott i sig själv, det är stekningen och kryddorna som gör det!'' i ansiktet på mig, har inte mycket att hämta. Jag älskar rått kött. råbiff och sushi är två av mina gullungar, och jag älskar gullungar. (jag gillar dock inte barn, men det är en annan sak.) Nåja... Fakirens råbiff för den som vågar:

Släng upp en vettig bit trevlig, rå köttfärs mitt på en tallrik. Lägg på en rå äggula eller två. Skvätt på olivolja, häll på en skvätt örtsalt, garnera kanterna med senap (dijon), ett par rödbetsskivor, två kulor kapris (mer äter man fan inte ändå) lite hackad lök och skvätt på lite olja till.

ät.

3 kommentarer:

fuldrutt™ sa...

Hej boys!

Kul läsning. Kör själv lchf sedan dec 08 och det går skitbra... minus 32kg än så länge. Jag är dock en fegis som gör detta anonymt och utan bilder...

Jag kommer att följa era resultat med spänning.

Martin Lundström sa...

ahhh... Najs att det funkar för dig! Och grattis till en fantastisk viktnedgång! Hur mycket ska du gå ner sammanlagt?

Hoppas verkligen att det ska göra det för mig också. Tycker att det går lite i vågor matmässigt nu. Ibland känns det skitbra, ibland får man nästan huvudvärk av allt flott, coh ibland känns det som att jag skulle kunna döda för en macka eller tolv... ;)

fuldrutt™ sa...

saknar inte bröd alls, är mest glad för att nu äter jag det som faktiskt är gott... jag menar, hur god är pastan egentligen? Det är ju köttet, såsen och osten som är det goda.

Jag hoppas kunna gå ner ytterligare 25kg, men är glad för varje kilo det blir.