torsdag 30 juli 2009

Luriga jävlar /Martin

Just ja. Blev lite lurad idag när jag skulle käka lunch på "Sam & co" i Farsta. Först Frågade jag om de hade buffé, och de svarade ja. När jag betalat frågade jag var buffén var, och de pekade framför sig. Det var fan ingen buffé! Det var en jämrans vanlig dagens, med typ skolbespisningskö... Nåja... jag frågade om såsen till deras biffar var grädde, eller om det var nångon redning med mjöl. (Mjöl ska man inte äta med LCHF) De säger såklart "grädde", eftersom jag förklarar att jag inte ska äta mjöl. Jag svarar att då vill jag ha biffar och sås, men ingenting annat. Snålkäringen i kassan lägger på en liten lessen köttfärsbiff, lägger på lite sås och håller fram tallriken. Jag blir tvungen att sänka mig så lågt att jag frågar: "Men du, kan jag inte få en till biff när jag fakitiskt inte käkar någonting annat?". Snålkäringen svarar inte: "Självklart!" Utan: "Jag ska fråga chefen!". Nåja... Sjefen säger att det är ok, och jag sätter mig för att äta upp min mat. Redan vid första tuggan får jag sila ut mjölklumparna mellan tänderna.

Tuggar i mig mina två biffar, utan sås, och ger dem en blick som faktiskt lyckas frysa deras blod till is, och går därifrån.

Sam & co i Farsta... Lagg det på minnet. Sam & co...

2 kommentarer:

Daarkh sa...

Bah.. låter riktigt pissigt. Skulle krävt pengarna tillbaka, men jag antar att man är så less i detta skede att man bara går därifrån.

Hana_Caena sa...

trist som fasen!.. tycker inte det e så roligt när man måste känna att man betalat dyra pengar för mat som inte går att äta.. att det inte finns någon flexibilitet när vi ändå betalar deras löner!!