lördag 17 april 2010

Tryck i bröstet å nästa stopp akuten/spidey


I tors, runt 12 tiden, så kände ja mig konstig, huvudet snurrade när ja gjorde nått. men så länge ja satt still så va de "lugnt". men när ja kom hem så kunde ja ett tryck i bröstet. Å den fortsatte in på tors.....vid lunch så bestämde ja mig för att ringa vårdupplyssningen å dom sa att ja måste till akuten på en gång för det lät som en hjärtinfarkt.....Bara att dom sa att de kunde vara det så fick ja en infarkt....så nu när ja kanske har 2 hjärtinfarkter så va de nog bäst att ta sig till en akutmottagning......Ja fick skjuts av min farsa in till södersjukhuset....
Dom tog in mig på en gång å tog en massa blodprover å ekgtester....sen fick man placera sig i ett väntrum, när ja suttit där ett tag så insåg ja att om de va en infarkt så skulle ja nog åkt in på ett rum å blivit omhändetagen på en gång, det fick mig att lugna mig lite men man va ju skakis för det finns så mycke annat man kan ha fått....nån blodpropp el nått....

Sen efter några timmar kom Dr Zoidberg in å fråga en massa frågor å lyssnade på mina lungor....sen sa han att dom skulle göra ett blodprov till ifall de kunde va en blodpropp i lungan....det visade sig att det inte va de heller.....

Han sa att det är förmodligen stressrelaterat å att ja måste ta de lugnare. men om det inte skulle gå över så måste ja söka igen----

Det ar ju vart endel stress å annat den senaste tiden i mitt liv, jobbet, kärleken,flytten, mormor, börjat träna, överviktig, lagt om kosten, m.m, så kroppen sa väl ifrån kortsagt. Nu måste ja ta å tänka till lite å ändra på några saker. De ringde inte vilka klockor som helst nu utan Tsarklockan å klockan i Shi tenno ji templet är det som dånar i skallen på mig nu....

See ya, don´t wanna be ya(or?) Spidey

1 kommentar:

Martin Lundström sa...

Grattis och välkommen in i "Vi som åker in på akuten och tror att vi fått Fnöskhjärta-klubben". Gjorde samma sak för nåt år sen. Fan inte kul att vara tjock och stressad! Skönt att det inte var infarkt iaf!

När träffas vi förresten?

/Mart-Man