fredag 12 september 2008

Den första dagen har gått, den andra börjat. /Martin

Well... Martin här.

Jag och Spidey var på vårat första viktväktarmöte för denna omgång nu i onsdags. Vi har faktiskt varit aktiva viktväktare förr en gång, och lyckades blåsa bort runt 20 kg per gubbe, men stillasittande jobb, övertro på egen förmåga och ett stadigt försämrat ögonmått när det gäller sötsaker, öl och annat har gjort att allt smugit sig tillbaka.

Nåja. det roliga med det mötet var att vi fick samma lärare som förut, och hon undrade ju självklart vad som hänt. Tyckte det var kul att ha oss tillbaka, men inte i det skicket.
Men både jag och Spidey kände oss peppade efteråt, och det nya systemet, som gör att du kan käka en hel del av rätt goda grejer, gjorde oss än mer peppade.

En polare till mig ställde min diagnos häromdan: Alzheimer-Bulimiker... Jag hetsäter, men glömmer kräkas.

Gårdagens frukost bestod av Havregrynsgröt med lite lättmjölk, nåt äpple och en tomat. Dagen var tyvärr mördarstressig så lunchen glömdes bort. Inte bra! Men jag kunde ändå hålla mig från att tokvräka i mig den goda middagen besående av pasta, skaldjur och en skvätt sweet chili.

I morse blev det att hoppa upp på vågen såklart, manisk som man är. Den stannade på 114,1. Inte mycket till måttstock på så kort tid, men ändå.

Nu ska det packas för att dra iväg på gig i Hälsingland.

Ha bra!

/Martin

Inga kommentarer: