lördag 13 september 2008

Gigdag /Martin

Innan jag skriver det jag tänkte skriva, så vill jag bara reflektera lite över Mattias tidigare inlägg. Det är riktigt starkt gjort att bryta av innan man står i begrepp att svälja en vetekaka, sådär i sista sekunden.
Det är någonting jag märkt innan man (läs jag) börjar att verkligen tänka på vad man äter, att man väljer att inte tänka när man känner sig sugen på något att trycka in i ansiktet. Det är så mycket skönare att slippa tänka på att man gör något skadligt än att äta med dåligt samvete. Så... om man bara tillåter sig att tänka innan man tar den där vetekakan, så har man kommit en bra bit på vägen.

Som sagt: Gigdag idag.

Idag kör jag en fakirshow i Hälsingland. Gigdagar är ganska speciella matmässigt för mig. Jag kan normalt sett inte käka innan ett fakirgig iom att jag slukar svärd. Det ser nämligen skitdåligt ut när jag kräx upp middagen på scenen. Så... normalt sett brukar jag käka en hyggligt stadig frukost, fasta hela dagen fram till giget som brukar äga rum sen kväll/natt. Efteråt är jag så sjukt utsvulten så jag stannar till och äter allt jag kan komma över vid närmsta gatukök. Återigen tränger jag bort tanken på att det jag gör är dåligt, frosseriet vet inga gränser. MAX är favoriten efter gig: MAX de luxemål med smältost, chili cheese, och mozzarellasticks. Måltiden avslutas gärna med en Blizz, glassen med godis i. Supergott, visst... men vafan?!?

Jag behöver en plan inför gigdagar. Ska sätta mig och planera nu.

Vad jag tror kan funka är att käka lite fil nån timme innan gig, borde ta bort den värsta toppen på hungern, samtidigt som det försvinner ut ur magsäcken hyggligt fort. Ska försöka prova idag.
Sen behöver jag ha med en matlåda till efter giget. Åtminstone nån frukt eller liknande.
Ett till problem är nämligen att jag slutar såpass sent att de enda ställena som har öppet är mackar och snabbmatsställen. Och hur lätt är det att välja något nyttigt på en mack istället för deras fantastiska utbud av skräpmat? Men... Om jag bara tillåter tanken att krypa fram...

Nu frukost!

/Martin

Inga kommentarer: