fredag 14 november 2008

Vill man leva till 60? /Mattias

Kommer inte väga mig den här veckan. Inte bara av rädsla för siffrorna, utan också för att tiden inte räcker till, om det inte bli nån lucka i helgen.

Har fortsatt vara slarvig. Hittar inte riktigt orken att bry mig. Försökte få en nystart häromdan och köpte en lite GI-bok för att söka inspiration. Det fick jag och bestämde mig för att på måndag, på måndag, alltid nån annan dag än i dag, så ska jag sätta i gång igen. Dessvärre lär det skita sig eftersom jag ska på kalasvecka i Jämtland nästa vecka och inte kommer ha vidare värst mycket kontroll över födan. Inte vill man heller vara en tråkmåns och inte äta av pappas 60-årstårta på grund av att man vill leva till man själv är 60. Eller hur?

Får väl hålla kolhydraterna nere så gott det går, och samtidigt undvika fett en del, för att både mula fett ala GI och äta kolhydrater är en ganska sugig kombo. PUNKT!

Cee ya!

Mattias

Inga kommentarer: