tisdag 5 maj 2009

Det kan vara lite vanskligt med gaser då du är lös i magen. / Mattias

Köpte pillrena i går. Det hette visst Alli. Lite skämmigt var det att handla fettopiller. Försökte skyla över det med att vara extremt självkritisk och ironisk med kassörskan. Tror jag passerade som en, ja nervös tjockis.

En period när jag åt Nutrilett tvingade jag min dåvarande flickvän att betala, jag skämdes så mycket. Inte för fetman, den var rätt uppenbar. Det jag skämdes för var att jag försökte göra något åt det som jag tyckte var fusk. En riktig karl går ner i vikt genom att träna och äta bra mat. Med karaktär! Inte med fusk. Men det gick. Då blev det 18 kilo. Sen gick jag upp kanske fem-sex kilo. Den vikten höll jag ganska bra tills jag blev sjuk. Då drog det i väg och nu är jag här. Nåväl. Tillbaka till gårdagens pillertriller.

Lite av en besvikelse blev det på en gång när jag öppnade paketet. Man kunde inte börja käka på en gång. Helst ska det ske på en helg, så att eventuella olyckor sker i hemmet och inte på jobbet. Bajs i byxan är mer acceptabelt hos en son på snart tre år än hos kinkiga arbetskamrater kan väl antas.

Det följer med en receptbok som verkar ganska okej. Klassisk bantningsmat. Det här är lite fett och inte lite kolhydrats-bantning. Sen hjälper pillrena till och sätter lite extra fart på viktnedgången. Så make no misstake. Man måste fortfarande hålla sig från godis, man måste fortfarande vara noga med vad man lagar och äter, och man måste fortfarande röra sig. Men tabletterna gör att om jag går ner 2 kilo på egen hand så grejjar dom ett kilo som bonus.

Men det här med bajset. jag kan inte riktigt släppa det. Det finns en så rolig finskrivning av att skita på sig i instruktionsboken:

"De vanligaste biverkningarna orsakas av att Alli låter en del av fettet passera ut ur din kropp istället för att stanna i kroppen. Till exempel gaser i magen med eller utan oljig utsöndring, plötslig eller oftare förekommande avföring eller mjuk avföring. Och som du vet kan det vara lite vanskligt med gaser då du är lös i magen."

Läs: Risken är stor att du skiter på dig!

Nu off till muggen!

Cee ya!

Mattias



4 kommentarer:

Mariategui sa...

Det är en intressant fråga om tycker eller smak, men jag måste säga att jag hellre tränar till jag spyr för att gå ned i vikt än jag riskerar att skita på mig... men det är ev. lite potatooooe-potatoeeee

Leif Olberius sa...

Men shit! Låter skitläskigt ju. Bokstavligt talat.
Okej inga fler vitsar nu, även om de bubblar inom mig.

Martin Lundström sa...

Skiter väl jag i! Det ska bantas fett. Och det kommer alltså skitfett ur röven! Haha! Jag blev tre år igen!

bantningspiller sa...

nice blog