måndag 4 maj 2009

Nattpass // Jonnie

Har just vaknat efter att avslutat min första arbetsperiod på tre nätter. Jag har ganska ont i fötterna efter att ha ronderat i nya kängor, men även lite små ont i resten av kroppen som chockartat insett att det forna fettot nu rör på sig, och det är ganska mycket på en hel natt.
Borde nog fixa mig en stegräknare för att se hur mycket man går på en natt egentligen, och en räknare för att se hur många gånger man hoppar i och ur en bil under samma tidsperiod. Enkel huvudräkning säger att jag troligen kliver ur bilen ca 100 gånger under ett arbetspass. Det borde bli som ett gympass med situps. =P

Men det är inte så lätt att vänja sig vid arbetstider och tempo. Jag är rejält trött vid 3-tiden på natten och det är nog tur att jag än så länge åker tillsammans med en handledare så jag inte kör hela nätterna själv. Då hade jag nog legat och sovit i ett dike nu... I natt fick jag dessutom en riktigt obehaglig upplevelse som jag inte riktigt vet vad den berodde på än. Vid 01-tiden blev jag trött och lite yr, för att plötsligt känna mig som om jag vore rejält berusad och snurrig. Mina ben gav nästan vika och jag kunde knappt tänka klart. Min spontana gissning är att det var ett extremt blodsocker fall eller liknande. Jag tryckte i mig en chokladbit och mådde snabbt lite bättre, men det tog sedan över en timme och en nattmiddag av chickenbits och cola innan orken och energin kom tillbaka. Resten av natten var jag dock väldigt trött och hängig och kände mest bara att jag ville lägga mig ner och ge upp. Tacksam för bra och hjälpsam arbetskamrater, annars hade det nog gått riktigt illa under natten.

Det skrämmer mig lite att ha känt hur kroppen stängt av på detta sätt, och jag är rädd för att det kan försvåra mitt nya arbete. Jag hoppas bara att jag hittar sätt att tackla detta på så det inte sker igen.

-
Till något helt annat!

Wohoo... Jag vann! Spidey höll en musik-tävling här och som ende seriösa deltagare vann jag den med endast 1(!) rätt. Nu måste jag bara ta mig ner till Stockholm för att inkassera mitt pris. En bio-date med Spider-man himself! Fan va gött!
Hoppas på att kunna pricka in så vi kan gå och se någon riktigt effektladdad Marvel-rulle.


--

Och till sist, till alla stackars internet-noobs som fortfarande går på alla dessa värdelösa kedjebrevs-spam, denna är till er:

Inga kommentarer: