måndag 4 maj 2009

Jag försöker iallfall! /Martin

Har varit en väldigt aktiv Martin de senaste dagarna. Antar att det har att göra med vädret. Jag har rört på mig så jag varit helt slut på kvällarna. Tog en ganska trevlig promenad på första Maj med en massa andra friskusar och glada, arga, människor. (se bild) Svintrevligt att ta promenader med kameran, förresten. Speciellt med min Hasselbladare, för den är svintung och bränner ungefär en miljard kalorier när man släpar på den.

Visst blir man förresten lycklig av att lyssna på människors okunskap, ovilja att sätta sig in i saker, och vilja att bara köpa argumentation från media helt okritiserat? Debatten om fruktens vara eller icke vara rasar ju idag. Och... NEJ! Man ska inte äta, eller dricka rent socker i någon form. Dock, instoppad i naturliga livsmedel funkar det bra, då de övriga näringsämnena i exempelvis frukt är så förbannat bra att få i sig. Oroa er istället för socker de pular in i onaturlig kost istället. Frukt är bra! Håll med eller håll käft! LCHF i all ära, men nån form av självkritik måste ju även dessa fundamentalister ha. Det finns en anledning till att mänskan kan käka i princip allt som bjuds. Detta bör utnyttjas om man har möjlighet. Nu pratar jag inte om halvfabrikat eller skräpmat, för i dessa prylar finns det alltförmycket jox som inte är tänkt att vara mat från början. Nu kommer jag få skit från en massa håll. Gimmegimmegimme!

Inga kommentarer: