onsdag 24 september 2008

Dåligt samvete / Jonnie

Får lite dåligt samvete när jag sitter och läser hur de andra sliter och släpar med poäng och annat trist. Själv startade jag morgonen med min kroppsvikt i varma mackor med smält ost och hamburgedressing.

Har inte kommit så långt än då jag envisas med att unna mig godsaker tills det är dags för operation. Efter ingreppet kommer jag ALDRIG igen kunna frossa i saker jag älskar, något osm gör mig lite nedstämd, då jag tycker om att äta gott och gör det gärna i mängder.

Men så är det just det som gett mig den fetma jag nu bär på, och att jag bevisligen inte har karaktär nog för att banta bort det.


Så därför unnar jag mig fortfarande allt jag är sugen på tills ödesdagen då samtalet från min läkare kommer. Då kommer jag först tvingas leva på pulverdiet i åtminstonde 2 veckor, därefter operation, och efter den är det vanligt med 2-4 veckor med mer pulver. Då kommer jag sitta och dregla över de andra grabbarnas saftiga maträtter.

Stackars familjen som ska stå ut med mig då...

1 kommentar:

Martin Lundström sa...

Hey Jonnie! Inte ska han ha dåligt samvete! Passa på nu. Jag tror det finns folk som tänker: "Ahhh... Den där Jonnie tar den enkla vägen, med en magsäcksoperation kan ju alla gå ner i vikt..." Men... Jag skulle vilja påstå att Jonnie tar den svåraste vägen av oss alla. Det är ett enormt stort beslut! Ha inte dåligt samvete, vi håller på dig!