torsdag 25 september 2008

Jaha, fettot består! / Mattias

Vägde mig igår. Det skulle man aldrig ha gjort. Tappade allt det lilla sug som fanns kvar. Hade inte tappat ett gram. Gått upp två hekto. Jag vet jag vet. Jag har fuskat, jag har ljugit och jag har varit otrogen. Men jag ville inte se det som nåt annat än fantasier. Men nu är man där igen. 100 kilo exakt. Och ja, ja, jag vet, 200 gram kan vara mer eller mindre kiss i blåsan eller en mer eller mindre matig frukost. Eller en tendens på att man är det fetto folk tror.

Enough of the gnäll! Jag vet vad som måste göras, och nu när jag tror jag kommit ur den nätta lilla ångestkris jag varit inne i ett tag, och en allmän röra i livet kommer kunna planera bättre, för planering är faan A och O när det gäller viktminskning, åtminstone med GI.

Men det konstiga med att det inte gått bättre är att jag känner mig smalare, jag känner inte valkarna i midjan mot armarna, byxorna är lite lättare och knäppa och en del ryggproblem börjar lätta. Men ändå. Det är vågen som skriker föroläpningarna som man tror på. Så är det förstås.

I dag och fredag får gå som det går. På lördag tänker jag börja planera mitt liv lite bättre och göra menyer och grejjer. Då kommer det att ordna sig OCH jag kommer vara smal till Jul!

Cee ya!

Mattias

Kolla också in min andra blogg Pooma och följande gamla blogginlägg:
Skolk i betyget. Nja, det är nog inte en så brilljant idé ändå
Att ha bostadsrätt är inte alltid skoj! Mer om den skumma bostadsmarknaden.
Alvendal, höga hus och konstigheter!

Alvendal, kaoset och rädslan - och vänsterns idrottspolitik!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Intressant?


Inga kommentarer: