tisdag 23 september 2008

Jag har knäckt systemet... och ett äckligt äpple /Martin

Jorå... en annan är ju inte en dummer, minsann! Var på besök i Polarstudion igår för att diskutera ett fotoprojekt vi håller på mig. Detta var precis vid lunchtid, så självklart var det ju dags för en Sushi runt hörnet. Sushi är ju som alla vet en del av gudarnas föda, och gudar är inte alltid smala... även om Sushi kan ge sken av att vara smalmat. Dock inte helt och hållet för en storätande viktväktare som gärna sätter i sig både 15 och 20 bitar utan problem. Grejen är att en sushibit är 1 point, och om man då, som jag, trycker i sig 14 bitar så har jag ju gjort av med hälften av min dagliga beskärda del av points på en sketen lunch. Men, och det är här jag är smart, om man käkar räkor så får man käka hur mycket som helst för 3 points, och ris får man käka hur mycket som helst för 4... Tjohooo!! Jag käkade mig mätt på räksushi för 7 points! Martin var glad då.

Däremot var äpplet jag käkade till fikat i morse inte lika glädjande. Se bilden.

Gårdagskvällen var lite speciell den med. Var på SVT för att agera stuntfot till en skådespelare. Som alltid när det gäller TV så är det lååånga väntetider och ett trevligt fikabord. Dock inte ett fikabord alltid anpassad för viktväktare. Goda kakor, fikabröd och GVB... Iofs finns ju frukt... Men frukt är ju inte godis. Duktiga jag höll mig till mineralvatten och äpplen.

/Duksedraengen


Inga kommentarer: