måndag 6 oktober 2008

Mackan som blev över... /Martin

En konstig och meningslös grej hände på fiket imorse. Jag och Mattias gick, traditionsenligt, till fiket och satte oss för att dricka kaffe/te samt äta en frukt. Förr i tiden, innan viktminskningsprojektets början, brukade vi ta oss ett frukosterbjudande, det vill säga: En macka, en kopp kaffe/te och en frukt. Detta till det fantastiska priset av 25 kronor. Numer tar vi som sagt bara kaffe/te och en frukt. Det konstiga idag var att det inte gick att köpa en frukost utan macka, trots att mackan görs när beställningen på frukosten görs. Så... Om man skulle ha en macka, kaffe och en frukt så kostade detta kalas 25 kr, men om man bara ville ha kaffe och frukt så kostade det 27 kr. 20 kr för kaffet och 7 kr för frukten. Hmmm... så jag fick ju så klart ta en macka som jag inte ville ha. Snacka om resursslöseri. Jag åt den inte, som tur var ju slaskgris-Mattias med, så han fick den. Åhh... så han njöt. Konstigt nog kände jag mig inte ens sugen på mackan, trots att den såg god ut. På något vis så vet jag vad jag får och inte får äta, och det är ganska lätt att låta bli det jag inte ska stoppa i mig.

Inga kommentarer: