lördag 11 oktober 2008

Tillbaka efter ogiltig frånvaro/ Mattias

Har inte orkat skriva på ett par dar, bl.a beroende på ett ganska flitigt bloggande på www.pooma.se. Men också på lite idétorka. Vilket inte borde bli fallet när man skriver om verkligheten. MEn som man kan se på våra bilde så behäver ju faktiskt verkligheten retuscheras allt som ofta. Men anyhoo.

I onsdags vägdes jag igen. 99,2. Får väl vara okej. Gått ner 1,6 kilo under projektets 4 veckor. Alltså neråt trots en hel del fusk.

Det är nästan att ljuga att säga att jag kör GI, GI är mycket bättre än jag får det att framstå här. En mer korrekt beskrivning av min metod är att jag försöker hålla mig borta från the sweet stuffs, även om det är svårt. Och jag försöker i övrigt minimera kolhydraterna, men utan att köra utan. MEn det blir nåt fusk här och nåt fusk där och det är ett ganska behagligt sätt att gå ner i vikt på. Fast visst vore det roligare att kunna visa upp Martin och Spideys resultat. Men kan man inte vara bäst så är det helt okej att vara trea också. Faktiskt.

De sista dagarna har jag dock skött mig över förväntan och läsk minns jag inte ens när jag drack sist. Men jag saknar det. DEt är så gott med Cola att om det inte vore för hälsoriskerna och deras rätt tjaskiga inställning till fackföreningar och annat så skulle jag inte dricka annat tror jag.

I dag blir det fransk kycklinggryta, direkt ur Pauluns kokbok. Det är fint som smör det.

Cee ya!

Mattias

Inga kommentarer: