söndag 30 november 2008

En vecka av nytändning till ända! /Mattias

Nu har snart den första veckan av nytändning nåt vägs ände. Det känns bra. Mycket bra. Har följt dieten slaviskt, inte minsta fusk. Köpte i och för sig en cola zero i dag. Men det skulle jag aldrig gjort, för satans så äcklig den var. Slängde bort det mesta. Men annars har klarat mig fint. God mat har det varit också, men den finns redan avrapporterad.

Idag blev det heta räkor till lunch och chili con carne till middag.

Klantig som jag är glömde jag dock bönorna, så jag fick mest köttfärssås utan pasta. Men det är egentligen så man ska äta sgabetti och köttfärssås. Men man fick aldrig det när man var liten, och man var alltid tvungen att dela läsk med syrran. Men det hemska är att jag vet att jag kommer överföra det där hemska barnminnet till V, han kommer fan aldrig få en hel läsk så länge han är under min jurisdiktion. Men det är en intern historia och intresserar knappast någon här.

Har även varit duktig och gjort matlista för hela nästa vecka. Allt GI och fint. I morrn ska jag i väg och shoppa allt som behövs och på onsdag blir det vägning och fotografering om allt vill sig väl. Vi hörs då!

Cee ya!

Mattias

Läs gärna mitt senaste blogginlägg på Stockholmsvänstern