onsdag 3 december 2008

Hopp // Jonnie

Efter en veckas kämpande börjar det tändas ett hopp. Hur jobbigt det än varit börjar man se tydliga resultat. Vikten är väl det mest spännande då jag på en vecka gått ner 7,2 kg!! Med hjälp av att jag dessutom återgått till insulin så har nu även blodsockret sparkats ner till vettiga värden. Mindre spännande är att arbetsförmedlingen nu vill tvinga in mig på nya säljjobb i Gävle, men jag får väl kontakta dem och fråga om de vill anställa mig för att om en vecka sjukskriva mig i 6 veckor framåt.
(Bilden är tagen i somras på färjan över till Gotland, och har inget med inlägget att göra annat än att jag har samma fåniga leende idag.)


Låt oss gå över till siffror:

Längd - 184 cm

Midja (Gissningsvis där den borde sitta) - 114 cm (-9 cm)
Mage (Som bredast, vid navelhöjd) - 127 cm (-6 cm)
Bröstkorg - 120 cm (-6 cm)
Rumpa - 120 cm
Överarm - 38 cm
Lår - 60 cm (-8 cm)

Vikt (Enligt hemvåg) 121,1 kg (-7,2 kg)

BMI - 35.7 (-3,3)
Blodsocker - 6,4 mmol/l (-12,1 mmol/l)

6 kommentarer:

Martin Lundström sa...

Åh, fy fan vad du droppar i vikt!

Unknown sa...

Grymt!

Anonym sa...

du är så jäkla duktig älskling!

Spider-Man sa...

Fan va nice....Mycke bra gjort.....

Anonym sa...

Bra jobbat!! Och "skönt" med insulinet, jag blev inte så lite stressad över ditt blodsocker! Jag ska följa dina rapporter om cravings med stort intresse och referera till dem i min forskning! =)

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/matvin/karinahlborg/article3915195.ab