lördag 6 december 2008

Den stygga pojken mular bullar / Mattias

I går var jag en stygg pojke. När jag gick genom Centralstationens pressbyrå för att köpa mig en tidning kom den emot mig. Doften av synd. Den hänförande, sucktande doften av sirenernas sång. Helt omöjlig att motstå.

Jag pratar så klart om doften av nyuppvärmd kanelbulle och den var så god, så god. Jag höll allvarligt talat på att dö, så god var den. Men jag skämdes. Jag skulle ringt Martin i nåt ärende, men jag kunde inte. Skammen var för stor. Tänk om sången skulle höras genom telefonen?

Socker är livsfarligt. Centralen likaså. För det finns flera Pressbyråer. När jag gick förbi den precis vid spärren ner i tunnelbanan sjöng sirenerna för mig igen. Med sockerbegäret bultandes i munnen, ni vet så där så det nästan svider i gommen och dräglet flödar i munnen och så doften. Doften. Men så illa jag mådde efteråt. Inte bara av det otroliga i att trycka i sig två stycken stora pressbyråbullar inom loppet av ca fem minuter och skammen. Illamåendet var så klart rent fysiskt. Det var som en stor klump i magen. Av deg och skam.

Usch.

Men i övrigt går det ganska bra att följa dieten. I dag har jag i och försig nallat lite smulor från en mjuk pepparkaka som inte alls var ämnad för mig, det vara bara några msulor. All mat har varit GI fas 1 och jag börjar känna det som om de här två första veckorna faktiskt har varit riktigt lyckade.

Men nu kommer de stora prövningarnas tid. I morgon är det ettårskalas. Jag måste hålla mig ifrån tårtan. Men de är så bra bagare i den där familjen. Egentligen borde jag inte gå, men hur säger man det. Jag kan inte komma för jag är ett glupskt fetto som inte kan stå emot frestelser? Nja, jag får nog försöka att klara mig.

Men sen kommer utmaningen 2. Fest. En helgfylla det tar dagar att återhämda sig i från och få igång fettförbränningen. Men så sällan jag går på fest kan det kanske vara värt
det. Om det inte hade varit för utmaning 3 som också är en fest exakt en vecka efteråt och sen vet ju alla vad som kommer. Julen.

Men nu tar vi en utmaning i taget. Biter i hop och tänker. I sommar är jag smal! Då får jag äta igen.

Cee ya!

Mattias

, , , , , , ,
, , , , , , ,

2 kommentarer:

Spider-Man sa...

Å ja som druckit enhel del öl å sprit men endå har en bra nergång i vikt. Så helt tror ja inte att en hel hel förstör en veckas kämpandes. Då skulle ja inte gått ner så som ja har gjort isf. Plus att ja inte gick ner nått alls den vecka ja inte tog några öl me polarna fast ja kämpade som en tok, det är också skumt....;-)
Så det är nog lugnt om du festar till de...

Anonym sa...

Hejspiderman och bullen/pinnen! Det var så härligt att läsa att du inte upplevt att lite helgfestande förstört viktnedgången. Blev riktigt glad, tar nog till och ed et glas vin för att fira detta nya...